Monday, July 9, 2018

Nostalgii pentru netrairile trecuturilor

Lumile au ramas la fel..Sau poate ca s-au miscat la fel de incet ca galaxia..Sau galaxiile..Poate s-au format si ele, la fel, atunci, odata cu Big-Bangul cel universal datator de cosmos..Sau poate au avut un Big-Bang propriu, si diferit de celalalt, intr-un alt loc, si in alt timp..Cine stie..De fapt, cine s-ar intreba asta, si de ce, cu ce l-ar ajuta? Poate e mai bine sa ramina o intrebare fara raspuns, asa, sa fie deasupra noastra tot timpul, ca sa stim ca exista ceva stabil, intr-un cosmos in continua miscare..
Ieri m-am plimbat prin nava asta mare cit o planeta..Chiar, o fi mai mare ca Terra? Si cite ca ea or fi existind? Ca acuma sint la distante prea mari una de alta, ca sa se mai poata contacta, cu toata technologia asta super-sofisticata..Poate unele din ele au gasit deja planete terra-formabile, si s-au stabilit acolo.. Noi mai cautam inca, desi ne-am putea alatura unui sistem solar, si sa devenim un fel de planeta artificiala..Avem un ecosistem stabil, resurse destule, ne trebuie doar citeva lucruri si energia luminoasa a unei stele, ca ne descurcam..Nu mai stiu la a cita generatie sintem pe nava, pentru ca am plecat demult, de citeva mii, sau zeci de mii de ani-terestri-standard..Cu masinile de pe nava am refacut technologia tot timpul, asa ca ne-am modernizat, nava si-a schimbat motoarele, scutul, cam tot, doar structura de rezistentza a ramas aceeasi.. Avem de toate, ca in arca lui Noe, orice specie a fost conservata..Oamenii nu s-au inmultit prea mult, pentru ca am folosit o metoda de stabilitate, care a functionat foarte bine..Durata de viata a crescut, dar tot n-am descoperit secretul vietii eterne..In fine, astea sint detalii..Totul e sa simtim ca traim, ca de asta traim, nu? Avem tot felul de distractii pe aici, dar ma cam plictisesc..Eu tot cu visele induse ramin, ca acolo ma simt mai bine, si mai echilibrat..Odata am discutat cu cineva despre asta, si m-a intrebat ce lumi necunoscute si/sau misterioase am vizitat, si i-am raspuns ca eu prefer acelasi tip de vis, in celasi spatiu-timp..A ramas mirat pe toata durata conversatiei..I-am raspuns ca sint stabil in ce tine de placerile pur proprii, si ca na, asa sint construit psihic..Bine, nu i-am povestit ca toata imaginatia mea o folosesc la idei ingineresti, la variante posibile, din care unele nu merg, na, ca era prea mult, si poate nu ar fi avut rabdare sa ma asculte..Dar a fost o discutie placuta, si el era un tip adorabil..Chiar, poate ne mai intilnim, desi e putin probabil, pentru ca e multa lume, si na, poate mai gasesc si alti oameni interesanti..Si daca ar fi sa ma intilnesc cu toti la discutii nu mi-ar ajunge 10 vieti..De fapt as putea sa ii rog pe programatori sa am intilniri de astea in visele programabile, de ce nu? Pentru ca imi trebuie contacte sociale, oricit as fi eu de doritor de solitudine..Am sa ma gindesc la ce fel de discutii mi-as dori, si le spun si programatorilor..Sau sa-mi programeze un spectacol de teatru cintat ca in secolele alea frumoase, cind era o explozie de arta si cunoastere, de pe cind toti mai eram pe planeta aia albastra si mica..Parca as retrai ce n-am trait..Suna paradoxal..

No comments:

Post a Comment