Sunday, March 8, 2015

Cercurile vietilor noastre

Geometriile ne mai incalzesc sufletele..Simtim cum se intorc contururile formelor fundamentale, parca.. Cercurile, poligoanele regulate, segmentele, punctele, planurile, revin sa se combine in a crea o alta realitate..Si sa reconstruiasca sperantele..Si asta e cel mai important..Pentru ca toate abstractiunile matematice au in infinitul lor mic infiniturile mari ale deschiderilor spre atitea alte lumi..
E atita adevar in tot..Si atita logica a rationamentelor in adevar..E reper, simplitate, si echilibru, adica tot ce ne-a lipsit in toti anii astia..Si toate par coborite din acele lumi divine, care, parca, au asteptat un timp, ca sa ne intilneasca..Si parca vin inapoi cu aceeasi bucurie cu care noi, cei aproape parasiti, le-am dus dorul revederii..Si acum, iata, stam fatza in fatza si nu ne mai saturam privindu-le si zimbind la clipa asta noua a miracolului intimplat simplu, si direct..Ca si cind am simti iar, ca totul revine, ca sa completeze intregul..
Mi-a fost  asa de dor de primavara asta, ca parca am uitat sa mai fiu..Uneori o visam ca pe o eliberare, cind iarna ma constringea..Sigur, asa au fost vremurile, am putea spune..Desi chiar nu am meritat asta, chiar deloc..
Acum e pace, cred..Se reintorc cercurile..Vin iar variantele ciclice ale trecerilor noastre..Locurile geometrice ale punctelor egal departate de un centru..Cercurile trairilor noastre frustrate..Cercurile sperantzelor si visurilor stiute, si nestiute..Aceleasi cercuri cautate, fie intr-un contur de soare cald, fie intr-o aureola de ginduri nespuse..Cercurile sufletesti..Cercurile cautarilor fiintelor dragi din noi, cele care au facut o hora mare a sufletelor protectoare..Si cercurile reintoarcerilor la noi, cei care am visat asa frumos, cindva..
Cum spuneam, cercurile, matematic vorbind, sint o limita a unor poligoane perfecte, cele care au laturile si unghiurile egale..Si daca ne-am gindi la visurile noastre ca fiind acele poligoane, ei, atunci, cercurile ar fi limita superioara a lor..Infinitul dorit..Sau infiniturile..Tot spre ce aspiram  acuma, noi cei care am reusit sa trecem granitza dintre iarna si primavara..
E atit de frumoasa lumea cercurilor..Mai ales ca se confunda cu o petrecere care celebreaza feminitatea, cea atit de subtila, si sensibila..
La multi ani! Si un 8 Martie cit mai deschis, si plin de cit mai multe cercuri..Si sa ne fie lumile noastre cele trecatoare cit mai impreuna posibil..Alaturi de cercurile vietilor noastre..

2 comments: