Sunday, February 2, 2014

Iar

Spatiile ne mai amesteca drumurile..Pare ca ne-am ratacit pe drumurile astea, ale vietii..Ce aiureala, in secolul asta plin de technologie, in care toate sint calculate..Se mai intimpla..Sau poate ca am trecut in alt timp, asa, fara sa simtim..
Cred ca ar trebui sa ne oprim din goana asta dilie prin social..Sa stam, si sa ne gindim..Sa ne facem procese de constiinta, apoi iar sa ne gindim, apoi sa ne amintim..Asa, ca si cind am vrea sa intelegem ce am trait refacind, din bucati, drumul pina in punctul asta..Ca fara sa intelegem ce a fost, e greu sa ne imaginam ce va fi..Desi nu e usor, oho, chiar deloc..Pai de unde sa pricepem, doar nu sintem intelepti..Desi, avem unele calitati care sa ne ajute..Sau asa credem..Avem o imaginatie, care e cit de cit exersata..Si ceva putere de analiza si sinteza..E bine..Trebuie doar sa ne luam harta, sa o intindem pe masa, si sa aducem si compasul, busola, si creionul..Apoi ne punem pe analizat graficele..Studiem curbele, traiectoriile, cu toate curburile determinate, cu punctele de inflexiune, segmentele de continuitate, si tangentele..Cautam sa determinam matematic tot ce ne poate determina sa intelegem de ce toate sint asa..Aproximam graficul functiei asteia discontinue cu unul al unei altei functii ce sa se apropie, cit de cit...Desenam tot, trecem in computer, si cautam sa pricepem, asa, intre calcule, de ce, si cum s-au intimplat acele discontinuitati..De ce viata noastra a avut acele salturi, in acele conditii..Ete na..De parca n-am sti..Acoperim cu calcule ceva incalculabil.. Am urmat si noi rasucirile vietii..Ce dracu sa mai incerci sa explici cind totul e atit de evident? In fine..
Exercitiul asta de a incerca sa ne intelegem trecutul stiintific e unul de amorul artei..Poate are o semnificatie, cumva..Sau poate e ca sa ne dea o liniste in suflet, ca am incercat, si reusit, uneori..Desi toate sint atit de fluide..Ce a fost a fost, asa, pentru ca, mai mult ca sigur, asa chiar ar fi trebuit sa fie, pentru ca noi am facut tot ce a tinut de noi..Sau am incercat, ghidati de propria capacitate de intelegere..Sigur, am facut si greseli, asta e firesc, si am continuat, depasindu-le..Poate..Acum avem sansa de a o lua de la inceput, iar..Cu toata maturitatea de care sintem capabili..


No comments:

Post a Comment