Monday, February 10, 2014

Calatorii

Felul in care percepi si intelegi iti e dat de cunoasterea ta proprie..Experientele trecute, fie ca sint directe, fie prin documente, sau spectacole sint cele care iti construiesc si confortul unor placeri, sa zic asa..Pentru ca le recunosti, le-ai trait pe pielea ta..
Am calatorit virtual zilele astea prin aproape toate orasele si oraselele Ro..Am vazut si Transilvania cu localitatile mai mari, sau mai mici cu case vechi sasesti, solide, masive, cu porti mari, cu trotuare inguste, si putina vegetatie, strazi drepte si perpendiculare, dar si Banatul, Regatul, Moldova cu vegetatie, bulevarde largi si lungi, pline de copaci si arbusti, dar si Dobrogea, cea plana, si nisipoasa..Am trecut in drumurile astea prin paduri, cimpii, munti, podisuri, si am cautat sa inteleg cum sint orasele, cum sint construite, si cum e spiritul locului..Si bineinteles ca am fost impresionat de foarte multe, dar cind m-am intors in Galati parca am revenit acasa, pentru ca stiu locul de cind eram mic..
Apoi am mai vazut si Paris, Berlin, Londra, tot asa virtual, la nivelul efectiv al strazilor, surprinse intr-un cotidian cit se poate de obisnuit, dar fabulos, intr-adevar, pentru calator..
Apoi iar am revenit la locurile de la Dunare, locurile pline de amintiri..E frumos, si e mult adevar si in trecutul trecut asa cum a fost, pentru mare parte din ce sint e pentru ca am lasat acolo o colectie uriasa de pasi..
PS Eu sint un lenes fundamental, nu-mi place sa-mi misc fizicul absolut deloc, dar cind e vorba de ceva interesant, ma mai gindesc..Inca nu am vazut muzeele din marile orase, dar mai e timp..

2 comments:

  1. Este singurul lucru pe care il tanjesc acum... muzeele lumii... Oricat ai de "real" Google Art Project, nimic nu se compara cu starea spirituala prin care treci atunci cand te afli in fata operei de arta...
    http://www.google.com/culturalinstitute/collections?projectId=art-project

    ReplyDelete
  2. Obiectul fizic, real, iti da senzatia de adevar, si sa te gindesti ca unul sau mai multi oameni, cu mult timp in urma, l-au creat.. Era o replica intr-un film Summer lovers, cind cineva s-a intrebat, privind o sculptura antica, undeva in Corfu: oare l-a ce s-a gindit sculptorul cind a dat forma pietrei? E uimitor..De multe ori mai citesc de pe wiki despre biografiile unor oameni celebri, ca sa-i inteleg cum gindesc, desi e destul de greu, pentru ca viata e alambicata, si intimplarile ei rareori arata cine au fost ei..Pina la urma tot opera vorbeste cel mai clar..Si sint foarte multi artisti incredibili, dar care nu-s asa de mediatizati..
    M-am uitat cu atentie la schitele facute inainte de a incepe un tablou sau o sculptura..Si pe urma am vazut si rezultatul, e o munca de sclav acolo, dar care cere o uriasa cunoastere..Eh, arta cere sacrificii..De fapt orice reusita adevarata cere foarte mult, si doar cei capabili pot sa o duca la bun sfirsit..

    ReplyDelete