Thursday, June 4, 2015

Eul constient

Cum zicea filosoful, mmm, i-am uitat numele, zicea ca, citez: "viata e o chestie"..Si aici ii dam perfecta dreptate (chiar, poate fi o dreptate perfecta in lumea asta? si daca, sa zicem ca ar fi, cum putem sa i-o dam asa, perfecta, altcuiva? adica e ca si cum noi am avea-o, si cu o infinita generozitate chiar i-am da-o, neasteptind nimic in schimb de la el; e ca si cum am sugera printre rinduri ca, facind acest gest simplu, noi am fi cei aproape de perfectiune; si asta ar putea continua extinzind pe toate dimensiunile omenesti, laudindu-ne de fapt pe noi, hahaha, ce dileala..acuma, discutind asa, in general, parca sesizam ca nu exista limite, si ca putem continua la nesfirsit, pe absolut orice directie, tema, etc..dar sa inchidem paranteza si sa revenim. Quijote, de la tine am luat metoda asta cu parantezele, ca sa intro-bag o mica analiza atashata:))..
Asa..Buuun, sa revenim..Viata e o chestie a noastra..Adica ne apartine in totalitate..Facem ce vrem cu ea..Bine, functie si de mediu, societate, valori, principii, etc..Daca vrem sa o umplem cu timpenii, o umplem, daca vrem sa meditam, meditam, daca vrem sa invatam tot felul de chestii, invatam..Fiecare e absolut liber sa si-o traiasca in absolut orice mod considera..Acuma, daca o sa regrete, sau nu, asta e alta discutie..
Cred ca cel mai important e sa te cunosti tu pe tine, si sa pastrezi contactul asta al tau cu tine, tot timpul..Sa iti traiesti tu viata, adica sa cauti sa intelegi ce ti s-a intimplat, de ce, cum, sa analizezi corect si fiinta ta, dar si pe celelalte..Cind eram mai tinar aveam multe intrebari la care nu puteam gasi raspunsuri, si nimeni nu ma ajuta sa le gasesc..Si atunci am zis ca cel mai bine e sa-mi las intrebarile in subconstient, si poate viata imi va sugera raspunsurile..Asta in timp ce-mi traiam viata, in timp ce invatam sa ma adaptez la toate incercarile, si provocarile ei..Iar in pauzele dintre acte invatam sa caut sa-mi provoc eu mici fericiri, care sa imi incarce bateriile cu energie pozitiva..
Idealul e in echilibru..Adica sa ramii in zona aceea mentala in care poti sa-ti controlezi fiinta, chiar daca trairile determinate de mediu, de ceilalti, adica, mai sar calul..Pentru ca tu esti soferul, si tu conduci fiintza ta prin viata, si de asta trebuie sa fii responsabil cind iei deciziile, care decizii te vor influentza, mai mult sau mai putin, mai tirziu..Dar micile fericiri sint foarte importante..E un talent sa le descoperi, si sa le traiesti asa cum merita..Si cum meritzi..

5 comments:

  1. Definiţia dreptăţii: „Este însuşirea de a simţi şi afirma demnitatea noastră, adică de
    a o voi şi apăra, atît în persoana altuia cit şi în propria noastră persoană." (Proudhon)

    Daca o avem(dreptatea?) Intrebarea esentiala este daca avem ceva veneratie in sufetul nostru pentru ea. Sau macar idee despre ce insemna ea. Ca.. Unul singur este,,expresie a milei si indurarii" si DOMN al Dreptatii este cu totul altceva. - dar -sa intelegem bine ce-i si cu Acela... fraieru' ala batut in cuie, biciuit, caruia i s-a dat sa bea otet de catre semeni de-ai nostrii... fiindca Nu poti iubi CE NU CUNOSTI:
    1.) prima data a venit ca expresie a milei si a indurarii (nu exista mila fara indurare)
    2.)a doua oara nu mai vine asa... O'ho..sub nici o forma
    3.)Prin Christ se justifica insemnatatea vietii.

    Deci dreptatea perfecta poate fi doar [numai] venerata. Noi suntem datori sa-i "dam" Recunostintza.
    E cea de-a patra virtute cardinala - don't play with that!
    Nici perfectiunea n-o aveam, dar putem tinde spre ea. E tot ce ni se cere. Tot ceea ce apreciaza Divinitatea e sarguinta, stradania. Tine bine minte asta.
    Prin apararea dreptatii am luat apararea la semeni [semenilor (mei), scuze...moldovenismele], nu doar Iubire, ca ne mancau lupii si pa mine si pa el - daca doar il luam in bratze si spuneam :"Nu-l loviti! Il iubesc!" Nu e de-ajuns iubirea... Eului inconstient.

    ReplyDelete
  2. Bre, nu veneram nimic, ca nu sintem mistici:) Acuma dreptatea a evoluat si ea in timp, dar riguros inca nu se poate defini, pentru ca ea inseamna altceva pentru fiecare..Na, e multe:)

    ReplyDelete
  3. *elogiata. Nu gasisem cuvantul aseara...

    "cei drepti".... Nu cred ca ma voi ridica vreodata pana acolo, nu cred ca.Christ se va uita (si) la mine, nu sper nici macar la asa ceva. Stiu ca sunt departe de sfiintenie, stiu ca nu-mi pot exprima (vreodata) in pubic emotia fata de/pentru Christ. si stiu ca se spune ca trebe sa o facem.. Ma mutumesc si cu iubirea unui Arhanghel. Christ sa-si pastreze exigentzele sale pentru cine doreste, n-am nimic contra. El e vechi...2000 d'anisori deja....Retro. Arhanghelul - parinte al meu e mult mai modern.:) dar (mai putin obscur ;) si) totdeauna actual. Aaah, ce controverse starnesc cu maestru pe seama asta :)), :))!

    ReplyDelete
  4. Si am uitat ceva..in avaansa de idei de aseara...Ce aveam totusi in gand (ca)sa scriu. Fericirea a 10-a.
    :
    10 Ferice de cei persecutaţi din pricina dreptăţii,
    căci a lor este Împărăţia Cerurilor!Fericirea cea de-a 10. Iisus a spus / ne-a lasat (noua) doar predica de pe Munte. Este singur text ramas nealterat. Bineinteles ca au incercat ei sa vina si sa modifice "nevoiasi" intru Duhul, cu "saraci" cu Duhul. dar fara mare succes.
    Imi si imaginez niste minti schizo- , v-pate, x-pate, w-pate din abatii in timp ce muncesc cu ranjet pe buzele lor si modifica, altereaza, completeaza (fals) textul biblic.. bucurosi de reusita. Ce scena sinistra mi se ilustreaza 'naintea ochilor, privirii mele..

    ReplyDelete
  5. *in bibliotecile unor abatii ..foarte izolate..
    ....in timp ce * lucreaza tacticos

    ReplyDelete