Wednesday, June 3, 2015

Depasiri

Lumile se rasucesc imprejurul unor axe schimbatoare..Apoi se translateaza de-a lungul lor, ca sa se rasuceasca iar, si iar..Iar tu incerci sa te adaptezi imprejur..Simplu, si imediat..
Oamenii au ramas la fel..Privirile lor trec prin tine la fel..Ai ramas aceeasi varianta a destinului, pe care inca incearca sa o inteleaga..Te asediaza cu cuvinte care cauta sa te blocheze intre punctele lor limitate de vedere..Vor sa te transforme in ce pot sa inteleaga..Fiintza tzinta a unor sentimente pe care ei le considera suficient de profunde cit sa le asigure eliberarea de constringerile unei societati nedrepte..Iar tu devii, fara voie, tot ce si-au dorit ei, si, prin tine, isi elibereaza toate frustrarile..Devii un simbol a ceva ce nu ai stiut, ca sa-i ajutzi sa se simta doar ei, impreuna, si sa-si spuna, public, ce nu au avut curajul sa-si spuna..
Adica, tu, vei fi, in curajul tau, simbolul frustrarilor lor..Nimic mai mult..
E aiuritor, pe cit e de sinistru, tot..Timpul se amesteca cu spatiul, si totul redevine o varianta de destin stiuta, sau nesuficient demonstrata..Totul se amesteca cu cele ce au fost, ca sa redevina forme ce sa se conformeze fondurilor..Iar noi revenim la spatzii care se trec, inca, printre timpurile anticipate..Pentru ca ne trecem iar printre aceleasi nestiuturi..Sintem aceiasi care isi asuma versiunile fiintzelor care evolueaza, inca..
Mai vedem, inca..Si asta ne da determinarile posibile..Pentru ca mai putem privi reflexiile din oglinzile fiintzelor care am fost, cindva..
Variantele din noi ne ramin, inca, posibile..Si asta ne arata ca inca, mai sintem asa cum am visat..
Nu am stiut nimic, inainte..Acum sint ce am reusit sa fiu, dupa ce am incercat sa depasesc tot..

4 comments:

  1. Imi place paragraful 2:) ..ce stare de spirit mi-a dat..(citindu-l) Am ramas cu privirea aia incremenita cu care-i privesc pe ei ...:)) ..gandind aceleasi lucruri ca si tine.
    "tu ,vei fi, (in curajul tau), simbolul frustrarilor lor". N-am stat prea bine cu analiza literara... (in curajul tau)<->-<>si,(in viziunea lor)?, nu? In sensul asta merg ambele .....Variante.:)


    Totul se amesteca cu cele ce au fost, ca sa redevina forme ce sa se conformeze fondurilor. -Aici trebuie sa iti dau dreptate... oricat as vrea..eu ...sa..

    Variantele din noi ...sunt "oricare". Si faptul asta le face doar variainte si nu variate:D:D Daca sunt, sau as fi, ("asa cum am visat"), mi-as dori sa fiu in "visul" destinului.

    ReplyDelete
  2. un om salvat de egoismul individual (care mie mi se pare a fi cel mai mare pacat) si de orgolii.

    ReplyDelete
  3. Aoleu, ce ziulica incarcata am mai avut !!!

    Asta "Adica, tu, vei fi, in curajul tau, simbolul frustrarilor lor..Nimic mai mult.." e rezumatul paragrafului2.
    Uneori parca nu-ti mai ramane in astfel de situatii decat ca - sa fi nebun - Ca sa fii..

    ReplyDelete
  4. E mult de spus aici, si te inteleg foarte bine..Traim intr-o lume dezaxata in care libertatea e considerata a fi ca un drept al nebunilor de a se manifesta descreierato-salbatic..E foarte greu de contracarat, pentru ca tu nu esti ca ei..Poti doar sa simulezi un fel de nebunie a reactiilor-raspuns la ce primesti..Pe mine manifestarile lor cretin-haotice ma obosesc, de asta cind am o sansa ma izolez ca sa-mi recapat echilibrul..
    Mai, orgoliile, egoismul sint parti ale fiintei noastre, asa ne aparam de agresiunile din exterior, pentru ca ne tebuie atit de mult..
    Bun, despre prima parte, aici e material de multe discutii..Eu incerc sa le concentrez, sa scriu putin si esentializat, pe cit pot, dar lucrurile sint foarte complexo-complicate..Mai uzez de simtul umorului, dar conversatiile devin filosofice daca le dezvoltam asa cum ar trebui..

    ReplyDelete