Sunday, April 26, 2015

Relativ si absolut

Toate sint relative, cum spune filosofia stiintei..Pentru ca unele se explica prin altele..Altele care se explica prin unele..Adica toate sint legate intre ele, unele de altele..Pentru ca nu exista un reper universal stabil, si credibil..Si asta pentru ca, atunci cind nimic nu e sigur, ei bine, atunci totul e relativ..Absolut relativ..De fapt, scuze, nu poate fi totul "Absolut" cind totul e relativ..Pen'ca daca totul e relativ, inseamna ca chiar e relativ totul, deci nimic nu poate fi absolut..In fine..Fac si eu sofisme..Imi place sa-mi testez capacitatea de a face rationamente.. Mintea trebe antrenata tot timpul, altfel rugineste:)))))))))))) Ma distrez ca ma gindesc ca vreodata, daca o s-o iau razna, sa fie, eventual cineva, care sa ma cenzureze..Maaa rog, acelui cineva ar trebui si sa-i pese..In fine..Sintem toti indiferenti..Ne doare fix in cur de absolut orice..Ridem de nefericirea altora, pentru ca nu vrem sa o vedem pe a noastra proprie..Sau vrem sa fim indiferenti de a noastra, si ne ocupam, asa, timpul rizind de ce vedem imprejur..Ridem ca sa nu plingem..De fapt, cumva cautam sa ne simtim bine, si cautam motive de ris, cit mai posibil reale..Care nu conteaza de unde vin..Si, cind nu vin, le cautam, si le gasim..Si ridem, iar, si iar..
Pe mine, dorinta asta de a ride, si de a cauta o fericire mi se pare iluzorie..Pentru ca  ne ducem pe alte traiectorii..Ne indepartam de la substantza proprie..Cautind o fericire a unor iluzii induse de mediu, sau de noi insine, de fapt ne indepartam de ce sintem..Mai intelept ar fi sa traim, sa simtim asa cum ne e firea.. Sa asociem adevarurile profunde din fiinta  noastra cu cele din experientele celorlalti, sublimate si elaborate in carti..Adica cu acelea care au fost autentificate de timp..Cred..E mult de spus..Pentru ca e complicat orice tine de constiintele noastre cu toate perceptiile, si valorile noastre, cele pe care le consideram absolute.. Pentru noi, cel putin..

12 comments:

  1. Mai da nu-ti scapa nimic!, nici un detaliu... Iar rasul ala (Sa-i spunem..zambet..) m-a facut sa-mi intrerup gandurile, pentru putin timp. ..... Cat priveste ultima idee din ultima parte a textului de fața...acu' Eu nu sunt suficient de culta si de inteligenta cat sa abordez filozofia insa mi s-a parut asa, candva, ca nominalismul ii frige asa un sut in fund realismului..de la 11 metrii :)) :D

    ReplyDelete
  2. Imi scapa foaaaarte multe, crede-ma..Foaaaaaaaaaarte multe, ca eu sint mai aerian, asa..
    Mai, risul ala era ca m-a amuzat ideea ca mintea se rigidizeaza cind si cind, ca na, e mai simplu in viata pe drumuri cit mai scurte, si sa traiesti cu multe reflexe conditionate ca-ciinele lui Pavlov:))..De aia ziceam de antrenament continuu, ca multa lume are nevoie, oho..Adica inclusiv eu, se intelege:), ca nu ma exclud..
    Bre, nici eu nu sint cult si inteligent, si am curajul sa recunosc (desi uneori ma dau mare:)))), si nu sint nici erudit, recunosc si asta, ca nu ma pricep la curente filosofice, pentru ca toate sint un fel de etichete puse cu scop administrativ..In schimb, citind despre curente vezi o evolutie a gindirii, si a societatii, si asta e palpitant..
    Na, si la filosofie nu sint asa de cunoscator, ca sa ma pot lauda ca am citit nush'cite volume..Nici pe clasici nu-i stiu, ca nu mai am rabdare sa le citesc cartile, astept sa apara filmele sa le vad:))
    Esti microbista?:) Un sut in fund de la 11m?? Saracul, la viteza aia decola direct spre orbita:))))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu am astfel de microbi. Dar.. ca sa nu supar pe nimeni, pot sa spun in loc ca nu ader la o asemenea Religie.
      (In zilele noastre Fotbalul mi se pare ca a devenit religia mondiala).

      Delete
    2. Depinde de gusturi, are si fotbalul frumusetea lui, ca joc..Ma uitam la campionatul mondial, tin minte ca-mi placea cum joaca Germania..Nu e bre religie, e doar un joc:)

      Delete
  3. Mie-mi spui.?....Pe 1 aprilie am aflat ca o buna prietena de-a mea..taaare draga mie..s-a sinucis. Era ultimul om la care ma asteptam sa faca asa ceva. Adica nu mi-a dat nimic de banuit. dimpotriva. M-a mintit. Cand mi-au spus (telefonasem) mi-a fost practic imposibil sa accept gandul ca aveam sa n-o mai vad niciodata. Adica, stii.. N-am nimic cu sinucigasii.. ,,Dar daca ai vreodata de gand Sa o faci, n-o sa te opresc, dar macar suna-ma... (ca) sa am ocazia sa-mi iau macar ramas-bun."
    Revenind la lucruri mai placute, Imi trebuie neaparat pana miercuri dimineata o margareta. Am cautat azi si n-am gasit nicaieri... E ziua lu' faraon miercuri si mi-am propus sa ma duc c-o floare, la palat. Am permisiune doar... Azi l-am vazut, si m-a vazut si el (era pe trepte la Casa Armatei, in camasa rosie sa nu-l deoache nimeni, cu niste domni langa care arata plictisit de conversatie). Spre surprinderea mea: M-a recunoscut! Eram imbracata ca strumfi : cu geaca, sapca si in blugi (eu, peste drum.). Am virat stanga, pe str Pietei caci intracolo ma-ndreptam; in capat intorc si eu privirea: ma urmarea cu ochii inca. A-ham! Buun. Ha, ha! Ma asteapta atunci :))..Numai-bine ...O sa ii spun ca-mi retrag "reprosul finutz" de anul trecut (cand i-am spui ca nu-i Berbesc ci Taur, si ca si eu mi-s...berbecutza). Si-o sa-i spun ca nu m-am tinut in continuare de Scoala, dar ca sint pe drumul cel bun!
    Acum...ramane sa-mi gaseasca Nea Silviu o floare.. ca el are taxiii...:)

    ReplyDelete
  4. Imi pare rau de prietena ta..E fara cuvinte, si nu poti face nimic..Cel mai greu asta e sa accepti, ca nu mai poti vorbi si vedea niciodata..Asta e viata..Pina la urma toti murim, dar nu trebuie sa cedam usor..Ne batem cu toti, si continuu..

    Cine e faraon? E egiptean? Care Casa Armatei? In Galati? Cine e nea Silviu? Aici m-ai pierdut, prea multe personaje:)

    ReplyDelete
  5. Faraonul e maestrul de ceremonii al orasului (-Galati- da), si pentru mine este un parinte. Cica i se spune Presedinte; Dar eu nu inteleg prea bine acest titlu asa ca-i spun dupa cum ii percep eu "functia". Anul trecut cand am fost la el m-a-ntrebat "doamna de acolo" daca am venit la Domnul Presedinte, si eu i-am raspuns ca: ,,Nu.(Ca)Am venit la domnul Profesor." Si dansul a spus la plecare in prezenta aceleiasi doamne ca se bucura tare mult pentru vizita. Deci .. ?Nu am de ce sa ma tem ca ma vor da afara

    N-am gasit margareta, nu se gasesc in ţara...margarete...inca. (Sunt flori de iunie-iulie - Dar "margareta este floarea lunii aprilie"!) Ar fi fost frumos... Am cumparat in schimb violete la ghiveci, si 2 foi... Oricum nu am eu 'cui' sa fac cadou ( Tocmai Faraonului!? ) nici nu mana goala nu se cade sa (i) te duci..

    ReplyDelete
  6. Pai da, dar pentru barbati e cam ciudat cu flori..Mai bine o felicitare, sau o cioco, ceva material:) Da' tot n-am inteles cine e faraonul:)

    ReplyDelete
  7. I-am dus si ursuletu' de plus in punga de hartie; asa mi l-au ambalat aia de la magazin. Eram cam nehotarata in privinta oferirii lui - dar l-am luat si pe el. ...Ce ochi a belit!!! Ha, ha, ha....cadou de patinator..:)) Oricum a fost placut, frumos. chiar daca au fost numa' 5 minute (ca era dimineata si era cam ocupat) am reusit amandoi sa dilatam alea 5 minute ..cat sa ne spunem tot ce aveam de spus. Acuta concentrare...
    Oricum, cand s-a sunat de jos secretara, si s-a mai sunat inca o data de sus (sa astept) si s-a sunat din nou de jos sa reaminteasca si iar s-a sunat de sus dupa ce l-a intrebat pe domnu Presedinte; ...oricum, important este ca raspunsul nu a fost "Nu".

    ReplyDelete
  8. Sa vi-l prezint atunci:
    http://www.acasatv.ro/povestiri-adevarate/doctorul-nicolae-bacalbasa-un-medic-atipic-si-un-poet-iscusit-video.html

    Ce spuneti de....dinozaur:D?

    ReplyDelete
  9. Asa zi dl Bacalbasa era:) L-am vazut in aparitiile de la tv, e un tip ok, e doctor, nu? I-a placut cadoul? Foarte frumos din partea ta..
    Cit am fost elev, cind terminam orele o luam spre casa pe Eroilor, si tot timpul ne intrebam oare cum arata cladirea din spatele zidurilor, fosta casa a lui ceasca..Acuma am vazut-o, si mi-a placut si parcul de linga..Strada Eroilor mi s-a parut cea mai frumoasa din lume, pentru ca acela era drumul spre statia de bus dupa ce terminam orele..Cite amintiri, oho..

    ReplyDelete