Sunday, July 7, 2019

Salvari spatziale



Teatru in 1 act, cu 1 scena, personaje A, B, C, D, etc. O nava spatziala, personajele sint in cabina de comanda. Prin ecrane se vad stele, si galaxii.

A: Capitane, trebuie sa facem ceva. B: Capitane, trebuie sa facem ceva. A: Capitane, de ce ii spui ce am zis si eu? B: Eu vorbeam cu alt capitan. A: E un singur capitan, eu. B: Ba sint mai multi, si eu sint. A: De unde stii? B: De la C, si el e capitan. A: De cind? B: De cind e si D. A: D e capitan? D: Da, sint. A: Si de ce n-ai zis? D:Eram ocupat, sa fac ceva, ca un capitan face ceva. A: Si eu fac ceva, nu te da mare. B: Si eu, toti facem ceva. A: Si ce facem? B: Nu stiu, ne purtam frumos unii cu altzii, ca sintem toti capitani. D: Si ne zimbim artistic, ca in filme, in timp ce admiram cerul. A: Eu nu stiam ca sintem atitia capitani. E prea multa birocratzie, tre'sa-i reducem. B: Da, sa-i reducem. D: C trebuie verificat daca-i competent. C: Ba D trebuie verificat, ca nu l-am vazut la teste, a intrat pe pile. A: Si B trebuie verificat, ca si el a chiulit la cursuri, ca avea intilniri cu gagici la bar. B: Si A trebuie verificat, ca nu l-am vazut pe liste. A: Sinteti toti pile? B: Da, ca si tine, ce te miri? A: Ale cui pile, daca nu va suparati? Ca ale mele sint mai tari. B: Sa nu intram in detalii, ca intram in rahat. A: Asa e, sa ne respectam reciproc pilele. B: Si sa le pastram secrete, ca sa stam pe functzii. C: Sa atam, dar sa facem ceva. D: Ce sa facem nene, nu vezi ca nu e nimic de facut, ca nava e automatizata? A: Da, nava e robotizata, dar noi nu sintem, ca sintem oameni, si de aia trebuie sa facem ceva. D: Trebuie? Sa faca subalternii, ca cam freaca menta. A: Noi raspundem de tot, deci sa le dam ordine, ca sa faca macar ei ceva. B: Da? Ce ordine? A: Nu stiu, sa faca curat in cabina, sa gateasca, sa iasa in spatziu. B: Ete na, ca astea-s ordine. Asa ceva poate oricine, trebe ordine de alea, ca in filme. A: Lasa filmele. Sa dam ordine sa faca sendviciuri cu salam si rosii, sa-i vedem daca pot. B: Da, bine zis, la sendvici e o chestie, sa-l chemam pe C. C, vino urgent. C: Da capitane, sa traitzi. A: normal ca sa traiesc, ce, imi impui tu mie asta? Ba, te degradez de-ti sare smaltzul! C: Capitane, si eu sint capitan, nu aveti voie sa ma degradatzi!. A: Bine, nu te mai degradez, daca esti competent. Fa-mi un salam cu sendvici si cu rosii!. C: Poate invers! A: Un sendvici invers? Cu salamul pe afara? Baaa, esti clar incompetent, cine ma-ta te-a invatzat sa gatesti sendvici? C: Capitane, invers, adica sendviciul cu salam, nu salamul cu sendvici, hahaha, asta e comica! A: Boule, am zis asa sa iti testez vigilentza. Bravo, acuma fa-ti treaba de bucatar. C: Capitane, imediat, ce nu fac eu pentru sigurantza navei. Capitane, de care piine, de care salam, si de care rosii? A: Ha? Nu ma lua cu detalii, ca sa simulezi ca esti mai destept. Cu de care e mai calitative, ba, nu ai invatat respectul pentru capitan? C: Ba da, capitane, stai sa ma consult cu D, ca el e mai competent la salamuri. D: La sendviciuri recomand sa fie competente, deci C decide, ca sa avem pe cine sa dam vina! A: Exact, C sa faca sendviciul, altfel il facem de ris in consiliu. C: Ce consiliu? A: Consiliul de evaluat competentzele lui C, ca sa se stie public! Ha. C: Asa? Daca sendvicul e o competentza a capitanului, ei bine, capitane, fa-ti-l singur. Ha! D: Corect, orice capitan trebuie sa aibe competentza sendviciului! A: Lasatzi gargara! Sint cel mai capitan, asa ca facetzi toti sendvicuri! Nu ne tragem de sireturi! B: Bine capitane, face fiecare sendviciul lui, si si-l maninca. Altfel iese din politica! A: La munca, nu la intins mina! B: Capitane, eu zic sa nu ne mai dam ordine unul altuia, ca e ridicol. Sa ne faca sendviciuri subalternii, ca de aia isi iau leafa. Si sa ne aduca si sucuri, si cafele. Pai pe ce naiba isi iau salariile? A: Da, sa-i punem la munca, ca sa isi justifice salariile. D: Capitane, am dat ordine. Acuma, dupa toate, nu meritam si noi un alcool exotic, ceva? Si citeva dame sa ne danseze erotic? a: Bine zici, sintem prea obositzi sa mai dam ordine, trebuie sa ne relaxam. Sa vina sendviciurile, si bauturile, ca noi avem decizii importante de luat! D: Capitane, cind sa le zic sa le aduca? A: Mai incolo. Bautura inainte de toate. Ah ce viata de ciine, numai capitan sa nu fii! D: Asa e, capitane, sa ne imbatam, si sa servim patria! Sa facem ce trebuie ca sa salvam nava. A: Lasa ca o salvam mai incolo. Avem alte prioritatzi!

No comments:

Post a Comment