Wednesday, July 3, 2019

Consecintzele deciziilor



Mda, nu mai am nimic de zis, ca am terminat demult cu ideile, acuma sint la interpretari, hahaha. Bine, idei noi apar si din interpretari, ca realizezi niste adevaruri, printre alte adevaruri. Ma uit pe fb ce dashteapta e lumea, si ce hotarit isi spune fiecare explicatia, ca omul/oama tre'sa argumenteze, sa te ingroape in detalii, si sa te sufoce cu amanunte, ca sa arate ca e dash-tept. Si na, cedezi, ca daca ar fi sa ai rabdare sa-i desfiintzei shandramaua ti-ar lua multa energie, si nu prea merita. Il lasi pe om sa creada ca te-a convins, si sa se simta bine. Si, oricum, orice ai fi facut, el nu te-ar fi crezut, daca l-ai fi criticat, ca, na, el e imbatabil. Citeam despre un studiu asupra self-esteemului, e si un nume dat, nu l-am retinut, efectul X (sa-i zicem) o chestie psihologica, ca prostii au o incredere in ei supra-dimensionata, pe cind desteptii una sub-dimensionata, si ca de aia marea parte a sefilor sint prosti, si nu destepti. Desi e un complex aici, pentru ca nu doar de asta sint sefii prosti. Un sef trebuie sa fie abil, sa stie sa manevreze niste resurse, in primul rind. Apoi, trebuie sa fie ultra-rezistent la contestatzii de toate felurile, de la ironiile cele mai fine, la injuraturile cele mai grobiene, ba chiar sa-i placa sa se lupte pentru opiniile sale, cu oricine, fie ca-s bune (opiniile), fie ca nu, el sa fie combatant. Sint sefi, si sefi, unii sint buni sa conduca imperii, altii sint buni generali in lupte, altii sint buni manageri la companii mai mari, sau mai mici, si altii isi conduc micile lor afaceri de familie. Dar, toti conduc ceva. Competentzele lor sint diverse. Se spune ca cine poate sa faca, face, cine nu poate sa faca invatza pe altzii, si cine nu poate sa invetze pe altzii, conduce. Aici sint muuuulte de spus, suficient cit sa umpli o biblioteca mare, ca sint cazuri, si cazuri, situatzii si situatzii, in tot felul de contexte de moment, sau istorice. Eu, ca si multi altii, i-am injurat copios pe sefi, pentru ca i-am vazut facind greseli copilaresti, din prostie, si am sa-i injur continuu, atita timp cit el, un bou, ia decizii care ma afecteaza. Si nu zic asta ironic, sau din invidie, ca nu pot fi eu sef, in locul lui, pentru ca eu chiar nu vreau, in viata vietilor mele sa fiu, vreodata, sef. Zic din frustrare, clar. Si de aia mai zic ca cel mai bun sef e unul perfect impartzial, cum e un computer. Desi, si aici am rezerve, ca, sa zicem, din interesele companiei, si computerul ar putea lua decizii nasoale pentru mine. Si as injura si computerul. Na, asta e, pentru ca seful, si angajatul au interese diferite, si conflictul asta va exista cit e lumea. Sau nu, ca poate viitorul va gasi niste solutii mult mai bune, dar depinde si de mentalitate, de oameni, de valori sociale, etc. Sint multe de zis aici, ca problema asta exista de cind e omul pe pamint. Si omul e diferit, care mai prost, care mai destept, care mai curajos, sau nu, mai deschis, sau nu, etcetc. Si asta cu sefia tine de organizare sociala. Mai exista si o sefie mica. Fiecare familie are un sef, si fiecare om e propriul sef, pentru ca fiecare isi construieste viatza asa cum crede, si cum gindeste. Eu am viziunile mele, si fac lucrurile in felul meu, dar altzii le fac in felul lor, si iau deciziile ghidatzi de o combinatzie inima-ratziune, care e diferita de a mea, si, pe care, uneori, nu o intzeleg, dar na, nu poti sti ce il motiveaza pe om sa actioneze asa. Pentru ca unii au avut probleme mari in trecut, altii vor sa-si demonstreze ca pot, altii o fac la smecherie, sau din plictiseala, etc. Oricum, ca e ratziune, sau nu, in decizii, asta se poate vedea la rezultat, chiar daca rezultatul asta mai depinde si de altzii. E complicat cind e vorba de oameni, ca au, fiecare universurile lor perfect explicate de ratiunile punctelor lor de vedere corect sustzinute (pentru ei). Na, de asta e cam aiurea sa judeci cu argumentele tale atitudinea lor, pentru ca nu-i cunosti. Dar poti sa judeci, folosind o corectitudine mai generala, cumva, cum fac totzi. Desi te incarci inutil cu altceva. Si mai bine sa-ti folosesti energia pentru tine. Chiar daca e o chestie de social, principii, moralitate. Mai bine lasi societatea sa o faca, ca oricum ea decide, ce, si cum.
PS Intre timp mi-am defragmentat hard diskul, sper sa mearga mai bine computerul meu. Ca am scris asta in pauza de reasezare de file-uri. A fost un exercitziu bun si pentru mine, de re-asezat niste idei. Poza nu e una care sa imi placa neaparat, dar e artistica, si e cu mare, ca sa dea senzatzia de vacantza eliberatoare.

No comments:

Post a Comment