Monday, July 8, 2019

Fara titlu



Teatru, 1 act, o scena, nava spatziala, personaje A, capitan, B, C, D subalterni.
A: Drepti, pentru onor la mine, zeeeeeentaz-arm. Ba, de ce n-avetz armele la voi sa le prezentatz? B: Sefu' a perdut majoru cheia da la rastel. A: Baaaa, va spulber, venitz la mine fara sa prezentatz arm? B: Sefu, nu e cheia, si nu e arme. A: Baaa, sintetz vaci, trebuia sa aducetz rastelu in circa, ce, ma contrazicetz pe fatza, si discutatz ordinu'? B: Sefu' nu pe fatza, da erea greu rastelu. A: B, culcat, dreptzi, culcat, dreptzi. Mama voastra de reptile! B, ce justificare ai sa zici ca a pierdut cheia, si e greu rastelu'? B: Sefu, asa e el, greu, e de la proiectare. A: Baaaa, v-ati aliat cu proiectarea, conspiratzi contra mea, mama voastra de rebeli tembeli. Gata, fara arme, ca-s periculoase in mina unor prosti ca voi. Ba, dati onoru' fara arme. Zecutareaaaaa! [B, C, D dau onorul]. A: Bravo. Asa. Bai subordonatzilor, v-am chemat sa va ie-valuez. Adica sa vad care ie mai prost, si care mai dash-tept. Ca sa stiu pe care promovez, si pe care il trimit dupe semintze. Clar? B: Da sefu', eu nu maninc semintze. A: Boule, nu tu, ailaltzi, ca sintetz o adunatura. B: Sefu, eu, nu. A: Toti ba, ca daca nu iereatzi nu va chemam in bloc. B: Da sefu, sa traitzi in bloc. A: Ba, acuma, asa, intre noi, care credetz ca e mai destept, si care mai prost? B: Sefu', eu sint destept. A: Esti prost. B: De ce sefu? A: PEntru ca zici ca esti destept. Baaaaa, ca sa fii destept tre'sa aratzi, nu sa zici. B: Arat sefu'. A: Ia. B: Iau sefu'. A: Baaaa, boule nu iei, ia, arata ca esti destept. B:Sefu, sint mai destept ca C, si ca D. A: Da? Cum? B: Pai, sefu, ei se ia dupa mine, si ce fac eu face si ei, si ma repeta, si ma copiaza. A: Sa mori tu! B: Sefu, sa moara ei, ca-s dependentzi. A: Cum te copiaza ma, ce esti fun profesor de bune maniere, si dansuri? B: Sefu, nu sint, da am stil, recunosc, si ei ma copiaza. A: Bai B, te lauzi, sa vedem ce zic si ei. C, ce zici? C: Sefu, nu zic, ca sa nu-l contrazic. A: Pe cine, ma? C: Pe B. A: Baaaaa, pai de aia te-am adus aici, ca sa va contrazicetz, sa vad care e mai dashtept, ca vreau sa-i dau afara pe prosti. C: Atunci dati-l afara pe B, ca e prost. B: Ce? Eu prost? Sint mai destept ca C, si D impreuna, ca am demonstrat asta de cind cu chestia aia, care, stiti voi. Si, daca ma enervatzi va demostrez iar, ca mai stiti cind am facut chestia aia, si voi v-atzi aliat, si v-am tras-o, si iar v-atzi aliat, si iar v-am tras-o, ca va credeatzi smecheri, dar n-a fost asa, si acuma, sincer, si pe viitor, daca va aliatz, iar v-o trag, da' avetz experientza la luat, asa ca, na. A: C, si D, v-atzi aliat contra lui B? C: Sefu, a fost asa, o chestie. Si B a reusit el, ceva, dar nu asa cum zice. A: Baaaa, va dau afara! C: Afara, in spatziu? A: Da, afara, ca meritatz, bai boilor, ca atz neglijat ca B e mai inteligent ca voi, si atz vrut sa-l scurt-circuitatzi. C: Sefu, noi doar l-am injurat, ca si el ne-a injurat. A: Ba, bine ca nu v-atz batut, ca era belea. Va spulber, va zic, cu mine nu tzine insubordonarea! Atzi conspirat, acuma transpiratzi 'ratzi ai naibii de trepadushi microcosmici. Azi-miine aterizam pe vreo planeta mai de doamne-ajuta, si ne facem de ris cu jocurile voastre de culise. Baaaa, la mine nu tzine cu bambiliciuri. B, da-i o palma lui C. C, da-i o palma lui D. D, da-i un pumn in mecla lui B. Asa. Sa vedem cit stil avetzi cind va batetzi. Mama ce incompetentzi am in  subordine. Stiam eu ca sintetz adusi pe pile. Nici sa va batetzi nu stitzi. Mai bine va las, si ma duc sa ma imbat singur. La loc comanda!

No comments:

Post a Comment