Saturday, July 20, 2019

Lumea posibilitatzilor



Lumile isi schimba locurile, intre ele. Ceva devine altceva. Ceva ce a fost dinainte prestabilit se transforma brusc, si se auto-determina. Lumile isi schimba destinele intre ele. Ce bine ar fi sa putem si noi, asta. Sa devenim altii, pe un altfel de drum, pe care l-am visat. Nu ca n-ar fi posibil. Dar societatea asta, cu mentalitatile ei ne impinge spre un  fel de ceva. Si na, ne mai lasam dusi de val, cumva, daca asta ne satisface, apoi ne blocheaza, ne inseala asteptarile, si ne paraseste, de parca doar ea ne poate decide ce sintem, sau ce vrem sa fim. Promisiunile sociale sint o pacaleala. Totul e la ce ne dorim, si ce facem, pentru asta, cu mai multa, sau mai putina inteligentza sociala. Avem unele succese, avem esecuri, si asta e un dat, pe care cautam sa-l folosim, invatzind, si cautind. Promisul din tot e, evident, o iluzie, pentru ca ce pare nu e identic cu ce e posibil. E fluid tot. Oamenii, viatza, visurile, idealurile. Trecutul, viitorul, chiar si prezentul. Ce ne dorim e un drum spre un alt eu, pina la urma. Pentru ca traim in lumea asta, a unor transformari nestiute.
Ieri am fost iar prizonier in lumile amintirilor. M-am plimbat prin orasul cu o mie de peisaje nocturne. Am vazut iar strazi, cladiri, oameni prinsi in activitatzi  diferite. Dar toate pareau ca sint blocate, pentru ca nimic nu se misca. De parca timpul se oprise pentru ei. Ce frumos, sa vezi o noapte de vara, in esentza fiintzei ei. Blocatzi, intr-o varianta a existentzei posibil eterne. In care noi putem decide ca sa fim, asa cum ne dorim. Oameni vis, si care isi pot construi drumurile, asa  cum doar imaginatzia proprie le poate. Ca sa le satisfaca dorintzele profunde. Ieri am fost asa cum au decis trecuturile. Azi poate devin altceva. Hm, viatza asta e schimbatoare. Sint ce gindesc, si ce simt. Sint liber. Si am sa fac ce pot, ca sa simt ce pot deveni. Nu e complicat. E doar ce e firesc, pentru ca e din mine. Eu sint ce sint. Si am inainte atitea posibilitatzi. Iar lumea, sa fie ce e, sau ce crede ca poate deveni, in timp.

No comments:

Post a Comment