Sunday, August 26, 2018

Nou vs vechi

In stiintele exacte lucrurile sint foarte clare, pentru ca sint riguros definite, si evolutzia de la ipoteza la concluzie se face pe un drum riguros determinat, si urmind logici la fel de riguroase..Se lucreaza cu idealizari, e adevarat, dar asta pentru precizie..In altele stiinte sau domenii lucrurile se complica, pentru ca mintea omului e c omplicata. Si legile exactului se aplica si aici, dar in variante, si cu infinite interpretari. Inainte, de ex, stiai ca a fi bun inseamna sa a, b, c, etc, lucruri clar spuse. Acum, dupa atita evolutie a societatii am vazut ca a fi bun inseamna a interpretat, b interpretat, c interpretat, plus muuuulte alte cazuri noi, si ele interpretate.. Apoi a fi rau, iar inseamna cu mult mai mult in cantitate de interpretabilitate..Si e firesc sa fie asa, ca tot ce stiam noi a fi clar definit e acum ultra-complicat, in sine, si in relatie cu altele..Azi traim in era asta post-informationala, si, cum spuneam, toate sint complicate, pentru ca au evoluat..Toate ideile, notiunile, ipotezele au alta forma..Uite, ce inseamna astazi valoarea? Cum o definesti ca sa acoperi toate intelesurile posibile? E foarte greu..Cum definesti onoarea, sau demnitatea? Mai e valabil ce era mai demult? Cred ca nu..Pentru ca astazi toate au capatat intelesuri diferite, sint cu totul altfel..Lumea vechilor valori priveste lumea noua ca fiind pervertita, in timp ce lumea noilor valori priveste lumea vechilor valori ca fiind depasita, si relativ inutila..Cine are dreptate? Toti au, din punctul lor de vedere..Ce stim e ca traim acum, printre atit de multe informatii care au redefinit totul..Cei vechi par aroganto-rigizi, si cei noi par blazatzi de perversiuni moderne..Si eu am fost socat de viziunile astea contemporane, pentru ca eu am sistemul meu de valori, care e si el, evident in evolutie, dar cu anumite limite, e adevarat..Si asta pentru ca nu accept porcarii, oricit de moderne s-ar declara..Dar nu accept nici porcarii venite din vechiul sistem de valori, pentru ca imi fac propriile selectii.. Dar ce mi se pare sinistru e cum unii, sau altii, prosti prin definitzie clameaza ca valori niste mizerii, mai vechi, sau mai noi, si judeca foarte violent totul..Bine, evit cit pot extremistii, dar ma lovesc de ei tot timpul.. Ce ma enerveaza e ca toti se folosesc pervers de bulversarea asta a valorilor..In fine, sint oameni, si oameni, pentru ca asa a fost dintotdeauna..Eu ramin la ale mele, si inca imi caut oamenii mei, cu care sa pot avea conversatii argumentate, si de la care sa invat, pentru ca sint constient ca mai am atitea lucruri noi si interesante de invatat..

No comments:

Post a Comment