Saturday, August 25, 2018

Enigma iubirii

Lumile nu sint cum par, asa cum si noi sintem altfel de cum parem lumilor, pentru ca sintem entitatzi complet diferite, chiar incompatibile uneori..Noi sintem fiintze, iar lumile sint abstractziuni construite de mintzile noastre, ca sa ne fie de un  subtil ajutor..Bine, lumile pot prelua din ce sintem, ca sa ne poata parea apropiate, dr ele sint ca robotzii, elaborari din ce simtim ca vrem sa devenim..Si asta e bine, pentru ca avem spre ce sa ne proiectam sperantzele, si asta chiar daca nu ne satisface sufletul..Dar lumile au in ele, si vor avea tot timpul, acea dorintza de a deveni altceva, de a ne desavirsi cautind, asa cum a fost cu acel Dumnezeu ideal, care sa ne apere de toate incercarile vietzii..
Ieri am fost sa ma plimb iar, pe malurile lacului, ca sa uit de toate..Am vazut toate animalele dimprejur, si pe unele chiar le-am mingiiat..M-am simtit ca as fi de acolo, si ca familia mea ar fi reala, ca si cind..Apoi am plecat, ca sa fiu eu iar eu insumi, separat de toate, si linistit..Pentru ca am inteles iar ca iubirea asta data fiintzelor ca mine are variante infinite, pentru ca poti iubi orice, si pe oricine, si toate se vor reintoarce in tine.. Pentru ca iubirea asta din tine nu e un dat acordabil spre o directie, ci e o varianta a devenirii tale..Pentru ca nu iubesti cu scop anume, ci pentru ca iti cauti prin iubire varianta cea ma buna ca sa te recompui, sa redevii, sa te redefinesti continuu..Ca in tr-o explorare a eului..Iubesti ca sa te intelegi, si sa continui sa traiesti.. Pentru ca sensul tau profund e legat de iubire..Stiu ca e destul de greu sa incerci sa definesti iubirea, pentru ca ea e atit de adinc incriptata in fiintza ta proprie..Si ea e atit de reala, ca o fiintza care iti vorbeste clar, si fara argumente descriptive, pentru ca ea e tu, si tu esti ea,  si voi impreuna sinteti ceva ce determina tot..
Iubirea a fost idealizata tot timpul, dar nimeni nu s-a apropiat de ea ca de o fiintza..Si nimeni n-a incercat sa o intzeleaga suficient de bine, cit sa-i exprime toate sensurile care ne sint atit de proprii..

No comments:

Post a Comment