Friday, August 24, 2018

Geniile ignorate

Verdele are in el mult crud, de adevar, asa cum are rosu de amor, si oranj de sperantze amestecate, e la fel de complicat ca sufletele noastre care mai arunca priviri..E o culoare care vine din toate adincurile, ca sa ne arate ceva, atit cit putem vedea..Lumea e un  tablou, si noi sintem victime inocente, care vad ce pot vedea.. Si raminem privitori, si capabili sa poata admira, atita timp cit toate au ce ne arata pe intelesul nostru..
Ieri am vazut ca sint eu, si ca pot ramine eu atita timp cit punctele mele de vedere ramin constante..Apoi am vazut ca si punctele de vedere se pot misca, si ca eu devin, odata cu ele, alt eu..Si am simtit ca ma transform continuu, pe masura ce locul, cindva fix al punctelor mele de vedere, s-a schimbat, pentru ca am avut access la alte viziuni, alte peisaje, alte ratziuni de a vedea, si simtzi lumea..Am vazut ca pot sa ma plimb imprejur, chiar sa zbor, si sa am alte perceptzii..Am vazut ca tot ce parea atunci asa, poate deveni altceva..Stiu ca lumea poate parea ciudata, atunci cind incerci sa o vezi altfel..Dar te poti gindi ca si noi putem parea ciudatzi cind lumea ne vede altfel..Si asta nu e ca si cind noi, sau lumea am fi cu totul diferitzi de cum am aparut la o prima privire, ci e ca si cind perspectiva s-a schimbat, odata cu unghiul de privire..Pentru ca, si noi, si lumea, sintem perfect identici cu ce sintem..Nu e niciun mister aici, e doar acelasi-ul vazut altfel..Dar care ramine constant-perfect-cum-a-fost..Noi sintem ficsi, si identici cu toate amintirile ramase..Ma gindesc cum vom fi privitzi de cei din viitor, asa cum privim noi fosilele pietrificate, ramase intacte, dupa atitea sute de milioane de ani..Si vom fi studiatzi in detaliu, si cum vom fi descalificatzi, ca si cind am fi fost o frina in calea evolutiei.. Si asta chiar daca eu, acum, am avut probleme pentru ca, sau pentru ca..Si chiar daca , si tu si avut probleme, pentru ca..Pentru ca lumea judeca totul in ansamblu, si tu esti o piesa infima din acel mecanism depasit care a facut asta, sau alta..Bine, oricum viata merge inainte, si noi devenim mutantzi continuu, si ce va fi sa vina din viitor oricum va veni, si totul se va transforma..Ma tot gindesc la toti cei care au au avut talentul lui Beethoven, sau Einstein, dar care nu l-au putut arata..Si au fost atit de multi..

No comments:

Post a Comment