Saturday, August 25, 2018

Trecerile mele

Lumea e a lumilor, si lumile sint ale lumii, pentru ca, uneori totul poate deveni atit de legat, cit sa para un unul singur..Dar asta e rar, pentru ca lumile sint conforme doar cu ele insele, si totul pare chaotic, intr-o miscare perfect dezordonata..Sau poate ca asta percepem noi, cu propria minte, cea nesuficient de capabila..Poate ca chaosul e atit de subtil, ca ne scapa judecatii facute dupa o logica relativ primitiva..Nu stim, inca, si cine stie daca vom sti, vreodata. Spun asta pentru ca noi avem propriile noastre limite, fizico-chimico-biologice. Eu am avut un tata profesor de matematica, si care judeca lumea destul de strict, si am facut un liceu de mate-fizica in care am invatat ca universul are reguli clare, verificabilo-demonstrabile stiintific, dar care puteau si ele a fi analizabile. Si mi-am format asa un bun simtz al realului, pe care il am si acuma, si cu care cel mai probabil am sa mor. La mine mecanica e cea newtoniana, si matematica aceea a unui abstract rezultat  din necesarul unor explicatii demonstrabile, pentru ca asta e lumea cea inconjuratoare si palpabila..Probabil ca sint un mic primitiv, dar ma conserv asa, pentru ca asta imi e natura..Sigur, stiu ca pot gresi, pentru ca exista multe dincolo de cunoasterea mea. In liceu eram as la problemele de mecanica, si nu ma comparam cu nimeni, oricit de buni se dadeau ceilaltzi care faceau meditatzii intensiv, pentru ca eu gindeam mai bine, cred, si stiam sa vad variante cu mult mai elaborate, dar care se loveau tot timpul de un fel de relativ care ma pindea de sus sa mi-o traga, exact atunci cind imi era lumea mai draga..Ironic, nu? Iar matematicile le vedeam la fel, ca un sistem incredibil de bine structurat logic, si care putea determina, si demonstra orice.. Asta pina cind apareau iar, relativismele astea ale naibii de derutante..Apoi, in facultate am trecut la un nivel superior de mecanici, si matematici..Sigur, le-am inteles, m-am conformat lor, dar mi s-au parut straine, ca si cum totul ar fi fost interpretat arogant intr-un altfel, unul superior, si abscons, cumva..Si aici, poate, iar natura mea de bazal si-a aratat fatza..Pentru ca am ramas blocat pe nivelul acela..Si asta si poate pentru ca nu am avut cu cine sa discut toate lucrurile interesante, ca sa-mi depasesc frustrarile initiale..Tot ce se poate, ca sa fie aici si o latura psihica a limitelor mele, explicabile dealtfel..Si cred ca, oricine in locul meu, ar fi procedat la fel, i-ar fi injurat birjareste pe flenduristo-fonfanistii aia cretini, si si-ar fi vazut de propriul drum al cautarilor, dar asta nu m-a ajutat, e adevarat..Bine, eu nu m-am lasat intimidat de ei, oricine ar fi fost, dar am cautat sa le inteleg argumentele..Acuma probabil depinde totul si de fiintza mea, de cine sint efectiv, pentru ca eu am mers pe drumul meu, unul al ingineriei, care mi s-a parut mai apropiat..Am facut navele, pentru ca asta parea de departe, cel mai interesant domeniu..Dar am vazut ca totul era o aberatzie, cu metode stiintzifice. Nu navele, si nu ce studiam, ci felul in care era facut totul..Atitia pretinsi, atitea nonsensuri m-au dezgustat profund..Pacat ca asa ceva era lasat pe mina unor idiotzi care credeau ca sint alesi pe unele pozitzii pe care, sincer, nu cred ca le meritau, pentru ca daca ar fi fost autentici, chiar as fi construit nave pentru tot restul vietzii..Apoi am lucrat in ceva administratzie navala romaneasca, alta aberatzie, dupa care "m-am" emigrat, si de atunci fac design mecanic..Si de aici mi-am construit singur destinul..De prima data cind am vazut cita libertate si creativitate e in design am decis ca asta am sa fac, si am facut..Am avut si aici infinite probleme legate de natura umana, dar am zis ca mai important e visul meu aplicat, si nu idioteniile generate de idioti.. Am avut perioade bune, si rele, cele mai multe rele, dar  am trecut peste..Mi-am luat o pauza de gindire, si revenire..Si acuma sint decis sa reiau ingineria altfel, pentru ca nu am sa mai accept compromisuri, ori adevaruri, ori nimic, si ii fut pe toti care au crezut ca pot sa ma domine doar pentru ca aveau o alta pozitie sociala..Mai vedem cine, si cita dreptate a avut, pentru ca am invatat sa am suficienta rabdare cit sa pot muta muntzii din loc..Pentru ca va veni si o vreme a deschiderilor reale..
PS Cea mai buna razbunare pentru tot e sa-mi realizez proiectele, si asta nu va fi usor, dar vom vedea.

No comments:

Post a Comment