Friday, November 24, 2017

Felii de trecut

Caut un film interesant, si nu prea gasesc, printre balariile astea ultra-stupido-clisheistic-comerciale, de aia am zis sa revad ceva mai vechi desi, na, e o plictiseala in aer ca o ceatza groasa si, cum altfel decit normala. Am dat drumul la Guns of Navarone, ca are actiune, peisaje, natura umana, aventura, etc, e cu de toate, cum ar trebui sa fie un film rezonabil de bun. Dupa primele minute, cind ei isi aduna echipa, se fac toate introducerile, etc, l-am pus pe pauza, ca sa ma gindesc la ce spunea un nene: omul e mai eficient cind lucreaza sub constringeri..Si in ww2 erau suficiente; de fapt si acum probabil ca e un razboi in desfasurare, pentru ca razboiul a fost continuu, de la aparitia omului pe pamint, de fapt si mai inainte, doar ca atunci, animalele luptau altfel, nu cu arme construite constient..
Imi place ca re-vederea unui film te aduce inapoi la amintiri, si te provoaca sa mai cauti unele raspunsuri, sau sa le reevaluezi pe cele pe care le simti incomplete..Asta dupa ce te-ai scufundat adinc in acele vremuri, si ai imbracat pentru un moment hainele celui care au fost, fix atunci..Sau poate doar unele haine/pantofi, ca na, a trecut mult timp, si multe detalii s-au cam evaporat, chit ca te crezi cu o memorie foarte buna..Dar e frumos ca e calm si stabil..Imi inchipui ca-s la cinemaul ala de linga mine, Doina, pe un scaun mai in spate, ca sint putini intr-o sala cu un miros puternic de lemn prafuit, si cu un ecran maaaare pe care se proiecteaza Guns of Navarone..Intunericul dimprejur e feliat sau spart de reflexii..Linistea e inundata cu sunetele sincronizate imaginilor in miscare..Filmul e abia la inceput..Am tot timpul din lume sa ma gindesc la cite vreau..E vineri seara, si e toamna, ori eu am toate drepturile cind e toamna, evident..Asa ca o sa-mi fac singur cadouri, ca sa ma auto-motivez: o plimbare in care am sa observ tot, pe un traseu cit mai lung pina acasa, apoi imi cumpar ceva bun, dupa care o sa ma culc, incercind mai inainte sa-mi proiectez pe suprafatza interioara a pleoapelor un cer cu stele dominat de o bucata luminoasa din propria noastra vizibila galaxie..

No comments:

Post a Comment