Friday, November 10, 2017

Encantado

Am mai vazut doua filme..De fapt unul si un sfert din al doilea..Primul e Lovers of the Arctic Circle, si al doilea Sex and Lucia, amindoua regizate de Julio Medem..Sint incredibile si profund luminoase, chiar daca se mai intimpla si chestii dureroase, dar totul e construit pe o puritate a-u-ten-ti-ca..N-am mai vazut asa ceva niciodata, sint cu totul diferite de genul de filme "de success" care ni se baga pe git continuu, in care e musai sa fie intuneric, oameni rai, durere si moarte exclusiv..Na..Ma uit la ele si nu-mi vine sa cred ca nu sint mediatizate, pentru ca au ce ne dorim cu toti: oameni frumosi, suflete maaaari, peisaje, intimplari, scene dintr-o viata posibila, care iti incinta sufletul, si care te fac sa cinti pina iti bat vecinii in tzeava..
Sint encantado, vorba lor, si pare ca limba dragostei e spaniola, nu franceza..De fapt amindoua, dar fiecare in alt fel..Franceza o stiu de cind eram mic, si mi-e la suflet, clar, pentru ca am trait impreuna ca amantii, mult timp, si ne stim detaliile:)) Dar spaniola are in ea o combinatie incredibil de pasionala, are o pronuntie mai rapida, mai aproape de tainele amorului, in felul in care se "cinta" pe tonurile ei, si doar ale ei.. M-a sedus, sincer..N-am crezut ca vreo limba, vreodata sa ma faca sa simt ca mai pot iubi sa ascult, si sa mai caut arta intr-o comunicare..
E emotional, recunosc..Dar e atit de frumos..Sau poate pentru ca e atit de frumos..Bine, stiu ca se spune ca in italiana se cinta, de fapt, toate marile cintece de amor scrise vreodata, in domeniul classic..O mio babbino caro, Adagio, etcetc sint eterne, dar in cuvintele rostite, in discutiile adevarate dintre inimi, poate ca spaniola invinge..Stiu ca iubirea se intelege din priviri, si gesturi, dar daca ar fi sa fie tradusa in cuvinte, poate ca doar in spaniola ar suna asa cum trebuie..Asta ca sa nu spun de chitara clasica spaniola..
Azi ma bucur ca am gasit ceva ce parca nu intelesesem mai demult..Ceva ce imi lipsea, cumva, desi era in mine..Ceva luminos, mare, si profund adevarat..Ceva ce se ascundea printre cuvinte spuse altfel, si pe alte tonuri..Ceva din eternul care ni se ascunde subtil in suflete..
Am sa caut sa vad toate filmele lui Julio Medem, ca sa ma simt fatza in fatza cu cuvintele limbii spaniole, si ca sa vad cum se reflecta sufletul meu in oglinda acelui autentic care a reusit sa ma faca sa ma caut mai mult, pe mine..

No comments:

Post a Comment