Saturday, September 30, 2017

Toamna astronomica

Spatiul s-a sedimentat in spatii de culori diferite care se mai intrepatrund haotic si se misca pe traiectorii nedefinite..Apoi timpul a umplut cu fluid tot, si a dizolvat toate spatiile..Culorile s-au amestecat si au format alte culori pina cind totul a devenit un alb luminos..Mareea timpului s-a retras, si a ramas in urma spatiul singur, care a inceput iar sa se sedimenteze..Albul s-a descompus in culorile curcubeului si fiecare din ele a umplut cite un spatiu..Ciclul s-a reluat iar..
Cita toamna e imprejur..Toamna astronomica..Pe pamint deja cad frunzele..Cred ca e un joc uimitor de culori..Bate vintul, si poate ploua..Era frumoasa toamna acolo..Am sa mi-o amintesc cum era de frumoasa..
De citiva ani stau pe nava asta, de unde vad doar intuneric si stele..Sint la ani lumina de pamint..De fapt sintem, ca e o mica omenire aici..Am fost trimisi sa prospectam zona G, o zona oarecare unde s-a observat o planeta cvasi-terriana, cu ape, pamint, si ceva ce semana a paduri formate din arbori si plante albastre.. Daca e buna ne stabilim acolo, iar daca nu, mai cautam..Deocamdata avem resurse pe nava pentru 11 generatzii de oameni, din regenerabile, pentru ca pe nava e un ecosistem autentic..Pina la planeta mai avem destul drum, cam cit 2 generatzii..Noi o sa traim si o sa murim tot pe nava..Poate nepotii sau stranepotii nostri or sa o vada, ca noi nu mai apucam..Oricum nu conteaza, ca aici e frumos, si noi traim vieti normale.. Doar mediul e artificial..E si aici toamna, pica frunzele, si bate un vint artificial..Ma gindesc iar la toamna de pe pamint..Pe vremea asta incepea scoala, si toti aveam emotii..Parca imi vine sa ma duc la festivitati, si sa simt iar cum eram printre colegi, sa ma plimb pe holurile liceului impreuna cu toti, si sa mergem iar sa ne asezam in banci..De data asta nu ma mai duc in banca a 2a de la geam, clar, ma bag undeva in fundul clasei, ca sa mai pot copia la teze..Si asta cu copiatul e arhaica, azi nu mai copie nimeni, azi educatia e pe baza de creativitate cu toate materialele pe masa..Memoria e folosita altfel, cu mult mai eficient decit pe vremea mea.. Ce multe s-au schimbat..E mai bine acum, dar parca imi pare rau, cumva, pentru ca atunci noi eram mai atasati de cuvinte mai mult decit de imagini 3D..Atunci totul era in minte, si imaginatia era mai pura..In fine..
Mai am putin si intru de cart..Cind ies ma duc la un restaurant cu multa carne..Vreau sa maninc ceva bun si mult, si sa beau un vin  rosu din struguri clonatzi..Dupa care am sa ma plimb iar prin parc, si poate agatz vreo tipa, cu care chiar sa fac un cuplu, ca sa am si eu copii, care sa aiba si ei copii la rindul lor, ca sa-mi transmit genele mai departe, pentru cind vor ateriza pe planeta aceea..
Pina atunci mai stau, si ma mai gindesc la toamna..Ce frumos e ca natura se schimba, si locul inca ne mai lasa amintiri..

No comments:

Post a Comment