Wednesday, September 13, 2017

Oglinzile timpului si ale spatiului

Informatiile circula de-a lungul firelor colorate ale destinelor, in sus si in jos, sau, in termeni navali, upstream sau downstream..Merg cu viteze incredibile..Si sar abil pe alte fire de destine cu aceleasi viteze..Isi pastreaza culorile initiale care contrasteaza cu culorile firelor..Si fac acrobatiile astea de la inceputul lumilor..Si parca, pe masura ce avanseaza in timp devin mai rapide..Poate ca au depasit cu mult, si demult, viteza limita a universului fizic, viteza luminii..Oare sufera si ele transformarile obiectelor fizice? Sau sint de o alta natura, si poate se comporta altfel, nu se comprima, iar timpul pentru ele poate s-a oprit deja..
A mai trecut un timp, in spatiul cu aceleasi coordonate..Reperele s-au conservat..
E liniste..Linistea de dupa un uragan de nestiuturi..Ziua aproape a murit..Vine amurgul, si apoi eterna noapte.. Inca o noapte de toamna..De inceput de toamna..Sau de sfirsit de vara..In aer se aud mai slab armoniile luxuriante de altadata, si miroase a caderi de frunze si stropi de apa din alte galaxii, in care toamna e eterna.. Timpul e si el mai incet, merge mai atent la trecerea spre toamna, parca..Lumile se privesc si ele atente una la alta, pentru ca pot aparea treceri bruste, si schimbari neasteptate..
Ma simt ca ieri..Nu m-a constrins nimic, si am mers in virtutea inertiilor..Spatiul s-a conservat, asa cum mi-a aparut din barca sistemului meu de referintza..Doar timpul a sarit, si a modificat data din calendar..Vegetez intr-o lume paralela cu toate existentzele celorlaltzi..
Realitatile curg, apoi se solidifica, apoi iar curg..Timpul se mai opreste din cind in cind, ca si cind ar avea si el stari..Sau poate el e la fel, constant, si doar noi il mai oprim..Poate e constant, pentru ca ne imbatrineste constant..Si noi acceptam asta..Spiritul aduna cantitate si calitate, dar corpul se degradeaza..Pentru ca asa functionam, dupa regulile biologicului..Oare cum ar fi fost sa ne fi nascut in alt spatiu, si timp? Am fi avut acelasi spirit? Cine stie, dar am fi fost influentati altfel, si am fi evoluat altfel..Sintem acum, asa, pentru ca sintem un rezultat al vietii traite, si al experientzelor acumulate..E bine ca sintem si asa..Poate mai tirziu o sa regretam multe..Acum ne gindim cu sperantza la un viitor posibil..

2 comments:

  1. Mai, ce//cat de/ frumos mai spui tu despre timp. Macar acum i s-a facut mila de noi. Culmea e, ca noi am obosit cel mai mult, desi nu noi am fost (cei) disperat(i)i, si am fi acceptat resemnati orice alegere/deznodamant ar fi ales destinul pentru noi, -sub egida demnitatii.

    Mai :), :)), :)... la intrebarea ta dinspre sfarsit....*** cred ca D^^^ incearca toate variantele ("combinatiile") posibile :)), nu mi-ar fi de mirare :)).

    ReplyDelete
  2. Timpul e umbra noastra, asta era un titlu de povestire SF pe care nu l-am inteles, da' am simulat ca-ca sa imi cresc self esteemu':)) Chiar, ar fi interesant de speculat ce e timpul, din ce e format, poate din particule-unde care au o traiectorie inca neexplicabila si care-s pline de paradoxuri, ca-quarcii. O idee buna de un post..Sa ne mai gindim cum sa le "alambicam" ca sa iasa ceva interesant..

    ReplyDelete