Saturday, May 18, 2013

From Eurovision, with love

Vazui semifinala 2 de la Euro 2013..Cam fada, piesutze cam anoste..Si ma gindeam la Loreen cu Euphoria.. Ea a cistigat pe merit, cred..Pentru ca a fost cu un pas inaintea celorlalte..Sau cel putin nu a fost monoton-repetitiva..Ca nu poti sa zici ca a avut show la ea..A fost pur si simplu mai buna..Adica mai complexa, mai interesanta, mai clara, mai bine construita, mai directa..Bine, a avut si defecte, ca-cam era stridenta, dar, pe ansamblu a functionat..
Dar, fiecare tzara a venit cu o melodie care sa o reprezinte, cumva, si asta e de apreciat, pentru ca Eurovisionul e un concurs de cintece, o competitie pop-artistica, si un loc al prieteniei, al fair-play-ului, al imaginatiei..Poate si al iubirii de frumos..Intr-un context social real, adevarat, deschis, si contemporan..
Bun, am vazut si Romania, pe dl Cezar Ouatu interpretind, cum am mai spus, un fel de muzica de opera, adaptata in stil disco-pop de inceput de era..Prea arhaic, si prea pretentzios-classic..Inoportun pentru ce e Eurovision, cred..Si prea presurizat-constringator pentru un ascultator obisnuit..Si zic asta relaxat, fara sa supra-analizez, sau sa ma cred nush'ce membru de juriu suprem..Na..
Opera e opera, are rigorile ei, spiritualitatea ei, valorile ei, si lumile ei inalt-sublime..In care ne regasim ori de cite ori vrem sa zburam..Si e absolut fabuloasa, si ne inspira oricind, fie ca avem momente mai vesele, sau mai triste..E acea lume in care ne refugiem cind lumea ne oboseste..Care ne ajuta sa ne proiectam visele in real, mai usor..
Dar, aici, la Eurovision, e altceva..E un fel de prietenie, un fel de a ne spune ce simtim pe armonii, indiferent din ce cultura venim..O dorintza sincera de a comunica, de a intelege cum gindesc, si simt altii..
PS Am folosit "elaborat" relativ la costumul d-lui Ouatu..Mea culpa..Probabil ca "elaborat" suna mai bine cind e vorba de cultura, valori, istorie, evenimente, etc..Dar imi pare bine..Pentru ca am vazut un concurs de creatzie de nivel european..Si oameni deschisi, si frumosi..Astazi..Intr-o lume uritzita destul de mult de prostie, si ura..Astept finala Euro 2013, miine..Am sa ma uit la ea, am sa am pasiuni mai mari sau mai mici, am sa ascult cu atentie melodiile, am sa ma las cuprins de amintiri mai apropiate, sau mai indepartate..Dar, nu am sa uit (asta sigur) atmosfera de acolo, si iubirea, care, cumva, pluteste prin aer..Prin aerul asta cald, si placut de sfirsit de primavara, si inceput de vara..Mult success tuturor..Si lor, dar, mai ales, noua..

1 comment:

  1. PPS Faceam mai multe puncte la finala cu melodia Luminitei Anghel, cred.. Bine, acuma cind facem haz de dl Ouatu, de fapt ridem de noi, ca doar a fost selectie nationala..Ramine o chestie; cine selecteaza melodiile pentru Eurovision?

    ReplyDelete