Wednesday, May 29, 2013

Comestibil


Bucataria e o parte importanta din fiecare cultura..Fiecare dintre noi avem amintiri din copilarie, in care intra si gusturile celor mincate, de la cele mai delicioase comestibile, pina la cele mai ciudate substantze..Ca na, cine n-a gustat macar lipici, plastilina, acuarele, apa din acvariu, diferite plante, fructe, semintze, etc? In familie era obligatorie mincarea gatita, mincata ritualic, impreuna cu totii..Ne adunam si ne holbam unii la altii cum bagam in noi..De asta am preferat sa maninc singur, in timp ce citesc, sau ma uit pe net, ca sa nu ma plictisesc..Ca nu pot doar sa maninc, mai trebuie sa mai fac si altceva in acelasi timp.. Pe urma, mai tirziu, cind am descoperit fast foodul, mincarea gatita mi s-a parut ffffff fada si depasita..Un timp..Pentru ca am revenit tot la mincare  gatita.. Facuta de mine, de data asta..Am invatat sa gatesc, gatind..Cu ocazia asta mi-am format stomacul rezistent, pentru ca a trebuit sa si maninc ce gateam..La inceput a fost mai greu, pentru ca in cartile de bucate se spuneau cantitatile aproximativ, dar nu se specificau timpi..Ori carnea, legumele, au fiecare un timp de fierbere, si trebuie puse in oala la anumite momente, pentru ca la sfirsit, ciorba sa nu contina elemente fierte prea putin, sau prea mult..Eu sint inginer, si mie imi trebuie precizie..In fine, am invatat ca experienta te face (sa zic asa) bucatar..Experienta, daaar mai ales foamea..De foame inveti, oho..
Cea mai buna mincare gatita mi s-a parut cea facuta la cazan, cum era la plimba tava, la mare, sau la diverse cantine, mai demult..Cea mai savuroasa, placuta, echilibrata, si aromata..Cred..Si mai erau super-bune toate chestiile pregatite pentru o petrecere.. Antreuri, fripturi, etc etc..Festiv..Cu miliarde de calorii, dar fabuloase..
Spuneam la inceput ca bucataria e parte din cultura unui popor..Acuma eu cunosc mai mult bucataria romaneasca si imi place, dar probabil ca e fabulous sa gusti din toate bunataturile lumii, sa le savurezi, si sa compari..Pina la urma, orice chestie comestibila, oricit ar fi de celebra, are un gust propriu, care poate sa ne placa, sau nu..Ca pina la urma nu e gustos, ce e gustos, e gustos ce imi place mie..Sint multe de spus, ooooo ce multe..

1 comment:

  1. Un banc, relativ la mincare; In orasul X urmeaza sa aiba loc festivalul scrumbiei..Cu 3 zile inainte, pe afisul de prezentare apare: Anul acesta, datorita crizei economice, dar si a pretului crescut al scrumbiei, la festival se va servi biban..:))

    ReplyDelete