Saturday, August 10, 2019

Tennis



Sa ma laud (ca daca nu io, cine? hahaha). Ieri am intrat pe un canal de Youtube cu transmisiune live de la Rogers Cup Toronto, tenis feminin WTA, si am discutat ceva inainte sa inceapa meciul Serena Williams cu Naomi Osaka. Meci tare, cu doua super-campioane. Si mi-a dat nenea ala titlu de moderator, ca apaream la commenturi cu o cheie albastra, si am discutat. Eu asteptam meciul de dupa, Halep cu Bouzkova, clar, ca Simona joaca spectaculos, e adevarat, chiar daca greseste copilareste uneori, dar asta e si din cauza de ceva dureri, probabil, si iti vine sa o injuri birjareste, in fine. Si eu, mi-am luat rolul in serios, vorbeam dacit englezeste, ca sa nu para ca sint neam prost, si dadeam date despre jucatoare, faceam comentarii despre lovituri, mai multe. Unii dilii injurau mult, dar nu i-am dat afara, ca eu ma ocupam doar de joc. Pe urma a mai pus inca 2 mods ca sa-i dea afara pe aia, ca na, trebuie pastrata o decentza a dialogului. Si ma gindeam ce greu e sa fii comentator sportiv, si ce bun era Cristian Topescu, ce date aducea, se frumos vorbea, cu un ton ferm, dar flexibil, ca si cind totul ar fi fost super-natural, si ca si cind si tu ai fi gindit la fel. Bine, dl Topescu era ca un prieten care spunea atit de multe, ca iti construiai in cap tot felul de variante de povesti, si chiar de lumi, si mai ca iti venea sa te apuci si tu de un sport, ca sa continui ce simteai atunci ca e atit de real. Era genial. Tot ce spunea era fascinant spre magic. Toate informatiile primite de la dumnealui erau perfect adevarate, si aduse una linga alta ca sa iasa un tot, o poveste care avea in ea multe povesti. Era cel mai bun pe vremea aia, si a ramas si azi de ne-egalat, clar. Pentru ca mergea dincolo de jocul in sine, de ce vedeai ca se intimpla, ba chiar uneori uitai ce vezi, si preferai doar sa-l asculti. Asa, si eu am incercat pe baza ilustrului meu model, sa moderez. Jocul a fost senzational, strins, ca intre doua campioane. Serena, o tipa robusta, cu un joc in fortza, si o experientza uriasa (dupa atitea Grand Slams cistigate) vs o Osaka japoneza neagra tinara, inalta (1.80m), si foarte determinata. A invins experientza Serenei, pina la urma. Efortul si energia au fost maaaari cit universul, e adevarat, ca fiecare mergea la cistig, si dadea niste mingi cu viteza unor ghiulele fix in coltzuri nene, de te mirai de unde atita precizie. Ce joc, ce vibratzii prin aerul ala torontez, si ce bani, oho. Meleoane de dollari, daca cistigi. Asa, si a cistigat, cum spuneam, Serena. Eu, moderator impartial, nu tineam cu nimeni, desi as fi vrut sa vad un meci Osaka-Halep, clar, acolo ar fi fost delirul maxim, ca amindoua sint creative, si ar fi iesit un super-spectacol. Dar n-a fost sa fie, ca amindoua au iesit deja. Unii spun ca asta e pentru ca se pregatesc de US Open, si isi pastreaza calmul. A urmat meciul Halepei. Greseli inadmisibile, si, probabil din cauza de dureri, Simona s-a retras. Iti vine sa musti din masa bai, cum naiba sa renuntzi? O intelegi, dar tu, ca spectator vrei sa-i vezi luptindu-se, facind ceva cit de mult posibil, ca sa cistige, pai nu? Bianca Andreescu a jucat fabulos. A batut tot pina acuma, si abia astept sa vad ce face azi in meciul cu Kenin. M-a distrat un nene ca zicea ca uite cum arata, se vede ca ii plac sarmalele, ca asa, de sus, pare durdulie. Are un fizic de halterofila, si alearga pe teren de zici ca e un titirez. Si da si mingi in coltzuri, asa ca sa aiba si oponentele de ce sa se agite. E si foarte buna, si e si tinara, are doar 19 ani, si cam 2 meleoane de dollari cistigate, so far. CTP avea o povestire scifi Break, in care jucatorii pot controla mingea mental, si o pot face sa stea in aer. Mai avem pina acolo, dar jocul asta modern de tennis e plin de surprize, si te lasa cu gura cascata de ce chestii vezi. Na, asa e sportul, uneori spectaculos, dar care presupune efort continuu, determinare, ambitzie sa te depasesti tot timpul. Plus disciplina, ca, fara ea esti varza. La capitolul disciplina cred ca stau bine, ca in inginerie e de baza. Ca si in stiintze. Ca in tennis, vorba lui Caragiu. Tennis cu t, nu penis cu p. E o diferentza.

No comments:

Post a Comment