Sunday, April 8, 2018

Oameni-eroi-intr-o-poveste

Oare cum ar fi fost realitatea daca lucrurile ar fi fost altfel? Adica sa fi avut, sa zicem, alt mediu, eu fiind acelasi, cu aceleasi date de la nastere, adica fix eu? Sau daca as fi fost diferit, un alt eu, dar in acelasi mediu? Probabil ar fi fost diferit totul, pina la urma, pentru ca eu sint ce sint pentru ca am trait atunci, exact in acele conditii..In fine, ce mai conteaza ce ar fi fost daca..Asa multe ar fi fost altfel daca ceva era schimbat..De fapt, toate, pentru ca istoria ar fi fost alta, daca..Daca si cu daca, si cu parca intr-o barca..Daca, sa zicem, nu ar fi existat Alexandru Macedon atunci, demult, eu as fi existat acuma? Pentru ca, na, lumea ar fi fost alta, si conditiile ca eu sa fi aparut ar fi fost si ele, evident, altele..Deci, sa fim intelegatori cu trecutul, si cu faptul ca el a fost fix asa, si nu altfel..
Uneori ma mai gindesc la jocul ala al meu, in care am intilnit-o pe Tiana, holograma-roboata care se dadea drept fiinta sensibila..Sau ma rog, pe care altii mi-au bagat-o in fata, ca eu sa cred ca ea e o fiinta sensibila.. Aia au conceput scenariul ala fix pentru mine, e clar..De ce, pentru ce, nu stiu, si poate nu conteaza, ca oricum povestea mi-a ramas in minte..Poate asta a fost scopul, povestea in sine, custom made, asa, pur si simplu.. Poate ca povestea ar fi fost alta pentru altcineva, dar ar fi fost la fel de impresionanta, indiferent de cine ar fi trait-o..Si ar fi fost pentru ca oricine are nevoie de povesti..
Ma gindesc la noi, ca sintem fiintze oameni..Ne nastem oameni-copii, si evoluam in oameni-barbati, sau oameni-femei, sau oameni-altfel, devenim oameni-batrini, si, dupa ce murim ajungem oameni-amintiri.. Ne traim propria poveste, sau propriile povesti in felul nostru, ca sa devenim altii, mai sus un pic pe scara intzelepciunii, si facem asta din clipa zero pina in clipa finala..Sigur o sa avem ceva de regretat tot timpul, si acuma, ca si atunci, dar asta arata ca sintem reali, vii, si deci oameni-vulnerabili..
In fine, noi ne trecem, dar ce am trait ramine scris undeva, cred..Pentru ca noi raminem oameni-eroi-intr-o-poveste..

No comments:

Post a Comment