Sunday, April 15, 2018

Elaborari artistice

In scoala generala m-am apucat sa fac grafica. Vazusem multe-multe muzee, citisem Pifuri, Rahanuri, alte benzi desenate romanesti, citisem despre perspective in desen, plus ca ma impresionase o carte cu poze de culturisti, intr-o vacanta cu taica-meu la Olanesti (parca), unde am fost sa-mi tratez o boala de piele [care era aparuta pe fond nervos, mi-a explicat mai tirziu un doctor, si care mi-a trecut repede, ca mi-am adaptat nervii, dar am indurat multe dileli-nebunii-absurditati-cretinisme exprimate in stil descreierat, oho, cred ca-s unicat din punctul asta de videre, dacit ca am rezistat eroic la toate; cine n-a avut parinti profi cu caracteristici specifice (pe vremea aia da-dinainte, antrenati parca sa anihileze orice urma de vointza si constiintza a copilului) nu cunoaste fenomenul, clar]. Deci aveam adunat in cap mult material ca sa-l am ca inceput de reprodus grafic, si asa am inceput incet-incet sa schitez figuri, portrete, cranii, unele peisaje, pe care, pe urma, am incercat sa le colorez..Incepusem sa studiez proportiile corpului (ce mai tin minte e lungimea corpului sa fie cam de 7 ori lungimea capului, restul le-am uitat, ca incercam sa le aplic la intuitzie, decit sa tot fac calcule, dar imi ieseau), apoi am observat corpurile dezbracate la mare, cu toate formele, si am vazut ca ele difereau ca proportii fata de modelele artistice, in fine..Apoi am zis ca mai bine desenez abstract, pentru ca e o arta mai pura, mai apropiata de substantza frumosului, si am desenat asa, pina am simtit, la un moment dat, ca asta iese din zona gindirii mele libere, si incearca sa ma acapareze cu fortza..Atunci am zis ca gata, ma oboseste, si poate am talent, dar nu suficient, si am abandonat-o. Dar stilul, proportiile, echilibrul, etc, le-am pastrat; si acum recunosc autenticul, si pot sa-l separ usor pe nivele, sint un bun consumator de arta, dar unul pasiv, care nu a putut sa o faca, si atunci, na..Cred ca daca m-as apuca, iar, poate-poate imi iese, desi, mmm, parca simt ca auto-impunerea asta iar o sa ma oboseasca, pentru ca nu exista reguli exacte de a construi ceva artistic, totul e la latitudinea artistului..Pentru unii creatori e mai usor sa fie simultan autor si privitor (sau sa sara usor de la privitor la autor), pe cind pentru mine e cam ori una, ori alta, cind ma concentrez pe una stau acolo inertzial.. E comic ca aplicam proportiile artistice la desenele mele technice, imi ieseau super-frumoase, dar idiotii nu apreciau, hahaha, ca si cum ori frumos, ori urit,  nu conta, ca ala era pur functional..Ma rog..
Cred ca daca mi-as lua o tableta grafica as reusi, totusi, mult mai mult, ca ar fi mai usor de lucrat cu asta, dar ar fi ca hobby, ca nu pot sa las ingineria, ca na..Desi ma intriga chestia asta cu arta, si-i invidiez pe artistii adevarati, chiar daca ca artist cam mori de foame in ziua de azi, eu tot aspir sa devin unul intr-o zi..Bine, sint unii care dau lovitura, si fac bani buni, dar sint rari..Avantajul meu e ca pot sa fac diferentza intre, de exemplu, un tablou bun, si o pacaleala (oricit de multe, sau cit de elaborate detalii ar contine), pentru ca stiu sa privesc ansamblul (aici sint antrenat)..Acuma probabil ca exista niste metode intuitive de a construi un tablou, si pe care le gasesti experimentind, dar iti trebuie timp, si bani, si sa fii calm, sa n-ai stress, ori asta e cvasi-imposibil..In fine, poate la pensie o sa ma imbogatesc din arta mea, daca mai apuc pensie..
Sint enorm de multe de spus, dar multe de simtit, pentru ca azi e arta ca-ca-lau, dupa atita istorie, ai ce sa vezi..Cred ca as putea fi un bun dealer de arta..Ma rog, as putea fi multe, dar s-ar fi futut, pardon, daca s-ar fi putut..Atita dacit..Totusi, arta pe computer, parca ar merge..In fine..
PS Uneori ma imaginez ca sint un super-artist ultra-bogat, si recunoscut, dar nefericit ca din toate profunzimile eg-sprimate de mine in vasta-mi opera lumea a intzeles decit superficialitatzi, hahaha, dream on my friend..Chiar, daca as fi bogat, oare ce stil de viata mi-as alege? Nu ca mi s-ar intimpla, dar dacit ca exercitiu e dastul da bun..Oac-oac-scirtz-poc-pam-zam-taram-bam-pam [cade cortina, a-plauze]

No comments:

Post a Comment