Friday, February 27, 2015

Drumul inventiilor

A venit si weekendul..Mi-am luat azi piine si apa..La job lucrez pe contract, si mai am un pic si se termina, dar ar putea fi prelungit, tot ce e posibil..Am avut un coleg, tot pe contract, un inginer roman, si el in design, spate in spate cu mine, am avut 3 saptamini impreuna in care am discutat  pe toate temele posibile si imposibile, a fost cam singurul om cu care am comunicat in toti anii astia..Acuma i s-a terminat si lui contractul, si incepe un altul la o alta companie..A fost super fain, vorba lui, ca el e din Banat..Si el a fost fara job, cam ca multi ingineri, in perioada asta.. De luni o sa fie mai trista atmosfera la job, dar ma descurc eu.. Ca oricum jobul asta era temporar, pe maxim 2 luni, dar cu un salariu frumos, printr-o agentie..Bine, e posibil ca dupa contractul asta sa apara altele prin agentie, sau alte joburi stabil-permanente, cine stie..Ca joburi de ingineri pare ca ies din ce in ce mai multe, acuma depinde si de noroc, de conjunctura, circumstantza, etc, ca nu aduce anul ce aduce ceasul, cum se spune..Dar perioada asta a fost una foarte-foarte buna, recunosc, si venita dupa multe asteptari..Vreau sa fie mai multe joburi decit ingineri designeri mecanici, ca atunci salariile cresc bine de tot, dar sa vedem..Deocamdata inca e o perioada de trecere spre prosperitatea anuntata..
La noapte cica e ultima de ger, cam la un minus 15, dupa care cica se incalzeste spre un minus 5 grade.. Deja e boierieeee..Iese lumea in mineca scurta:)), ca deja e cald bre..
De ce sa nu recunosc, inceputul asta e unul foarte bun pentru mine..Poate ca s-a dus dracului criza asta timpita, si revenim la normal..
Azi cind veneam spre casa, pe drumul meu de 40 de minute de condus, ma gindeam cum eram in Ro, ce mindru ma simteam dupa ce am dat examenul de stat, cind societatea ne considera ingineri, adica oameni deja cu alt statut, alta pozitie sociala, etc..Ca meritam, dupa atitea examene grele cu profi  aproape toti sefi de catedre, ca asa era la Nave, singura din tara la vremea aia..Cind ne intilneam cu colegii ne salutam cu sa traiti dom injiner:)) a fost frumos, de ce sa nu recunosc, chit ca nu m-am facut inginer de computere asa cum as fi vrut..Bine, e mult de spus, in programare scrii multe rutine, pe care le verifici, etc, nu e geometrie  aplicata ca in designul mecanic, in care chiar te simti un mic matematician  cumva, care aplica in real variantele constructiilor teoretic-efective, cu toate calculele fizice pentru tot felul de aplicatii..E mult mai interesant ce fac eu, dar nu e asa de bine platit ca in programare, dar mie imi place mai mult..Bine, sint multe de spus, ca puteam sa invat intre timp programare pe masini, dar nu m-a tras atza spre asta..Una e sa concepi forme clare si sa le construiesti, si alta doar sa scrii variantele in care sa-ti functioneze procesoarele.. Sa fim seriosi..Stiu ca societatea te plateste mult mai bine sa programezi, dar asta depinde si daca tu esti dispus sa faci un ele compromisuri de valori pe care le ai..Si zic asta pentru ca sa fii geometru e cel mai greu lucru din lume, matematic vorbind, spun asa, si asta se aplica si la inginerie mecanica..Sa proiectezi masina e cu mult mai greu decit orice altceva ce urmeaza in procesul ingineresc al constructiei efective, programarii, etc..Fiecare masina, sau ansamblu pe care il construiesti e o inventie in sine..
As vrea sa inventez si eu masini incredibile..Poate ca asta o sa vina in timp..Deocamdata sint mindru de tot ce am facut, fie ca au fost desene technice sau designuri efective..Si am sa merg pe drumul asta, inainte, pentru ca e fabulos, sincer..

No comments:

Post a Comment