Friday, June 27, 2014

Fiintele lumii

Am uitat cine sint..Mi se intimpla destul de des sa uit intimplari din trecuturi..Si zic ca asa e sa se intimple.. Ca sa uit multe din toate..Si din trecut, din prezent, si, mai ales, din viitor.. Uit multe din toate foste, sau posibile.. Uit ca sa ma ma pastrez cit mai bun, acum..Uit asa, pur si simplu, pentru ca realizez ca totul e sa fiu actual, pe cit pot..Bine, ma mai uit prin carti, si oglinzi care-mi reflecta in paralel trecutul si viitorul..Dar citesc, privesc, admir, si uit iar..Pentru ca, nu, toate sint iluzii..Si toate vor disparea odata, cind vor ajunge, in drumul lor, la marginea memoriei..Asa ca, ce rost are sa-mi amintesc vreodata?
Vezi, lumile sint pline de iluzii..Ca sint ale noastre, sau ale celorlalti, nu mai conteaza.. Sint iluzii..Se plimba printre noi, ne privesc, le privim, si trecem indiferent, mai departe..Eventual ne salutam, si pretindem sa ne respectam..Stiind ca, fiecare isi are drumul lui..
Si, stii, toti sintem parte, la tot..Indiferenti la cauze uriase, si eroi ai unor destine infinit mici..Oameni care ating alte destine, la fel de mult cum sintem atinsi de alte destine..Fiinte care se considera variante optime ale posibilitatilor oferite de viata..Clipe de istorie ce se sterge foarte repede..Pasi calmi si siguri, ce vor fi uitati imediat ce lumea va gasi altceva mai interesant cu care sa ne inlocuiasca..Da..Pasi ai nostri, care se amesteca cu pasii celorlalti, pusi asa, in alternativa, pentru a putea fi selectati mai tirziu..Sintem concurenti cu celelalte miliarde de con-paminteni..Si facem ce putem, crezind ca am putea fi alesi, cumva..Ca sa ce?
Eu am reusit la un concurs pentru un job..Din vreo 20 de persoane..Si am reusit pentru ca am fost mai aproape de ce cautau ei, nu pentru ca as fi fost mai bun decit ei..Si asta mi-a adus o imensa parere de rau pentru competitorii mei necunoscuti..Pentru ca stiu prin ce trec ei..Si, cu toate astea nu am putut sa fac nimic.. Am privit doar, am raspuns la cerintele sociale, si mi-am vazut de viata mea..Dar am toata compasiunea mea pentru ei, desi asta nu-i ajuta..Stiu..
Lumea nu e corecta..E doar aici, intre noi..Si eu sint, asa cum pot, ca sa incerc sa merg inainte, spre un destin care poate fi al meu..Mi-as dori sa-i pot ajuta pe toti, mai ales pe ingineri, o da..Si ma doare mult de tot, pentru ca nu prea pot sa o fac..Sintem intr-o lupta care pe care in lumea asta rece..

No comments:

Post a Comment