Tuesday, March 13, 2012

Vise paralele..

Si acum, ca si atunci, ca si dintotdeauna, apropierile au fost la fel, stiu..Ce s-ar fi putut realiza s-ar fi realizat, si etc, blablabla..Sub soare, nimic nou, aceleasi umbre le vedem si noi, asa cum le-au vazut atitea generatii..
Generatii-aberatii..Trecut-pascut..Timp-anotimp..Treceri-petreceri..Minte-cuminte, toate cuvintele au oglinzi in care liniile se grotescizeaza, idealurile se aplatizeaza, si eul devine ridicol..Sint masti inventate pentru orice..
Noi ne traim propriile vieti..In care adunam si idealuri din alte vieti, si idei, si prostii..Sintem unici, cumva, prin felul personal in care propria fiinta isi construieste o logica din piesele gasite, si deci, intelese, pentru ca, altfel, nu ni le-am insushi..Adunam, construim, gasim legaturi, definim piesele in felul nostru, definim legaturile in felul nostru, inventam piese si legaturi, si le dam la toate o tenta personala..Asta sint eu, din piesele si legaturile astea reutilizate in felul meu..Propriu..Asa ma construiesc si ma definesc eu..Adica eu, eul meu..Unicul meu eu..Sint asa pentru ca felul meu de a fi m-a construit asa..Puteam fi altfel, dar, atunci, nu as fi fost eu..As fi fost un alt eu..Diferit..Am speculat, am descoperit, si am gasit un alt eu..Pe care, l-am numit Propriul Eu.. Stiu ca e format din bucati de alte eu-ri, dar e al meu..Sint mindru ca l-am format asa, ca sa-mi semene..Si asa, m-am auto-definit, indubitabil, unic..Doar eu sint asa, cu eul meu construit subiectiv..Dar eul meu e unic, si eu sint bucuros, ca nimeni nu e ca mine, pentru ca s-a construit diferit..Bine, si celelalte euri sint unice, dar nu asa ca mine..
Si toate are putea continua, si continua..Pe aceeasi logica, dar cu alte date, etc etc..
Vezi tu, fiecare isi are stilul lui propriu, doar pentru ca asociaza altfel aceleasi lucruri..Tot ce e fundamental a ramas la fel de fundamental, de atitea mii de ani..Cum s-ar spune, scena e aceeasi, cu aceleasi valori, doar actorii s-au mai schimbat..Au mai aparut talente noi care au construit alte legaturi, si alte logici..Doar..
Vezi tu, trairile noastre sint doar invelisuri diferite ale eului propriu..Sint ca hainele, pe care le schimbam, din cind in cind, in timp ce corpul ne ramine acelasi..Pentru ca noi raminem identici cu noi-insine..Si vom ramine asa, chiar daca vom invata atitea lucruri noi, pe care le vom adapta eului, asa cum adaptam hainele, sa ni se potriveasca corpului..
Hm, sub soare, nimic nou..Aceleasi euri, cu aceleasi proiectii-umbra..Aceleasi contururi-proiectii pe care, personalitatea noastra le lasa in constiinta celorlalti..
Uneori se mai schimba directia luminii, si ne lasa, noua si celorlalti, impresia ca am fi diferiti..Pentru ca soarele trimite razele sub alte unghiuri, functie de anotimp..Dar noi stim ca, si noi, si ei, raminem conformi..Cu modelele descrise de atitea mii de ani, de geniul lor..Al vremurilor identice..
Serios acum..Tu cit semeni de mult cu reflectia ta din oglinda?..Oglinda timpului..

No comments:

Post a Comment