Saturday, January 13, 2018

The Man from Earth

Am vazut filmul The Man from Earth, si am ramas cam vreo ora sa-mi revin..Cred ca e cel mai bun film care a fost facut vreodata..Nu are epic in el, nu are intimplari, are doar o poveste absolut incredibila..Pe mine m-a lasat efectiv masca..Noroc ca am stomacul tare, doar maninc ce gatesc eu insumi, hahaha..
E uimitor..Cartea asta trebuia s-o scriu eu, ce ma enerveaza ca unii sint mai rapizi..Glumesc, nu as fi putut s-o scriu pentru ca ar fi trebuit sa citesc multe despre istorie si religii, si n-as fi avut rabdarea asta, clar..
Pe scurt, eroul e un profesor universitar John Oldman care se muta, si isi intilneste fostii colegi, carora le povesteste ca de fapt el e un om de Cro-Magnon, are 14000 de ani, si a trait invatind cu Buddha, si raspindind intzelepciunea a ajuns sa joace rolul istoric real al lui Isus, apoi a calatorit cu Columb, etc, si a trebuit sa se mute tot timpul pentru ca oamenii sa nu-si dea seama ca el nu imbatrineste..
Totul e atit de bine structurat si explicat ca socheaza..Totul e explicat stiintific si direct, si arata cam cum s-a construit istoria, si cit a contribuit la asta natura noastra umana..Am zis bine mai inainte intr-un post, ca istoria e psihologie aplicata, reala, pentru ca istoria au facut-o oameni identici cu noi..
Bine, filmul e fictiune, evident, dar e cea mai buna pe care am vazut-o pina acum..Inca ma gindesc la toate cite s-au spus si explicat despre tot..Cred ca simt ce am simtit cind am vazut prima oara Cosmos cu Carl Sagan..Ce rau imi pare ca nu m-am facut scriitor..Poate nu e timpul pierdut..

No comments:

Post a Comment