Friday, December 15, 2017

Sania amor vopsita albastru

Iar am alunecat in trecut..Am vazut "Sania albastra" in sfirsit..Si la fiecare scena, aproape, mi-am adus aminte de  cite ceva..Ceva parte din viata de atunci, si parte din ce sintem acum, cred..Desi de atunci am trecut prin foarte multe, cit pentru mai multe vieti, si ce am memorat atunci s-a acoperit cu atitea altele..Lumea de acum e altfel..E normal sa se schimbe, dar parca ceva nu e firesc..Nu stiu, societatea aia de atunci, asa zis comunista era de fapt o dictatura sinistra care a transformat poporul intr-o leguma..Dupa revolutie poporul a ramas tot leguma, in timp ce aia mai rai au actionat, si au deturnat societatea de la ce ar fi fost normal..Ce e acum e in esentza la fel de sinistru ca atunci, dar mai colorat..Doar saracia s-a conservat..In fine..
Intotdeauna dupa ce imi revad amintirile stau un timp fara sa ma gindesc la ceva, las imaginile sa-mi vina in minte care si cum vor..Cind am iesit din sala de cinema imaginara m-am urcat iar intr-un tramvai imaginar, de ala rosu, din Ceholslovacia, si m-am asezat in spate la fereastra..De la cinema pina acasa am 5 minute de mers, dar am avut nevoie de un timp de eliberat gindurile..Filmul are parca in el conservate toate nestiuturile lumii aleia..Misterele, nelinistile, tacerile, tabuurile, dogmele, sinistroseniile, monstruozitatile, arogantzele toate adunate si aruncate printre imagini..Le simti in aer, chiar daca par invizibile..Dar nu reusesc sa se impuna, pentru ca povestea de amor e mai puternica, si le preseaza sa iasa..Pe mine amorul asta m-a confuzat, pentru ca e aproape la fel de misterios ca la inceput..E nedefinibil cu metode stiintifice exacte..Iti scapa foarte usor, si foarte usor te induce in eroare..Aluneca printre rinduri, si daca nu esti atent iti aluneca si sufletul intr-o directie nedeterminata..In fine..
As fi stat in tramvai macar citeva zile, dar a trebuit sa cobor..Am luat-o pe faleza..Imi trebuie timp mult sa ma gindesc la amor, ca e complicat al naibii..Sintem noi al naibii de complicati, de fapt..

No comments:

Post a Comment