Sunday, December 3, 2017

Eden cu dragoni

Viata asta e o eterna cautare a fiintzei, de fapt..Cercetam lumea in timp ce ne cautam pe noi insine, de fapt.. De cind sintem mici actionam si vedem ce raspunsuri primim..Invatam cum e lumea prin raspunsurile date la incercarile noastre, la fel cum invatam, in acelasi timp si cine sintem noi..
Eu am 50 de ani..Am trait pina la 22 pe vremea unei dictaturi sinistro-salbatice, in care inimaginabilul era real..Apoi am vazut o eliberare de dupa, in care realul inimaginabil ascuns a devenit vizibil..La inceput m-am bucurat de tot, apoi am vazut ca distantzele dintre mine si lume au crescut enorm, pina acolo incit sa invat ca ce conteaza nu mai e lumea cea promisa, ci doar eu..Si lectia asta ne-a fost servita tuturor cu aceeasi generozitate cu care au fost si celelalte dinainte..Noi, cei de atunci simteam ca devenim altii, pe masura ce lumea dimprejur se schimba profund, si continuu..
Eu, cel de demult, care eram asa, format in anumite valori ale mele, proprii, am vazut cum se prabushesc toate falsele mituri..Anticipasem cumva asta, e adevarat, si chiar mi-o dorisem, dar nu as fi banuit ca va deveni posibil..Si lucrurile s-au intimplat..A fost totul ad-hoc, la botul calului; lumea s-a revoltat intr-un tirziu, tiranul a fugit, a fost prins, si executat..Lumea si-a revenit la starea fundamentala de haos si nestiut, din care au inceput sa actioneze cei mai conshtientzi si mai abili..Si asa toate au inceput sa devina, cu o acaparare a puterii de catre aceia care au fost mai autentici si fara scrupule..
In evolutia societatii de dupa dictatura poate ca vedem evolutia lumii..Si nu ne place, pentru ca lumea e plina de conflicte si de victime, si de dureri pe care le simtim..
Azi lumea pare ca e prinsa de febrilitatea technologiilor care o democratizeaza mai mult decit orice in istorie.. Si totul devine deschis si clar, si mai autentic..Si e bine, si as vrea ca aceasta deschidere sa ma lase si pe mine sa fiu cine sint..Si sa fac ce fac far sa-mi mai fie frica de oameni, cum asa de mult mi-a fost..Si inca imi e, pentru ca ei toti mi-au aratat tot timpul cum pot sa arda flacarile dragonilor..

No comments:

Post a Comment