Saturday, October 29, 2016

Omul perceptibil

De ieri, de cind mi-am revenit la ginduri am ascultat Beethoven, concertele..E atita claritate in muzica asta ca m-am simtit bine..E ordine in note si armonii, ca chiar m-am intrebat cum naiba de nu a aparut altceva mai bun, de la el incoace..Sigur, muzica s-a transformat in acord cu timpurile, azi e ceva mai pe stari, sau pe frustrari, dar atit de aplicate ca ma confuzeaza..Bine, si eu ascult rock si pop cind ma fute cite o chestie, dar imi trece, desi, na, starile sint parca mai bine satisfacute de muzica asta moderna..E chestie de gusturi, ca ai nevoie de ceva anume intr-o stare anume, nu poti asculta decit ce e pe lungimea ta de unda..Si vrei ca sa gasesti exact chestia aia care sa cinte ce vrei, si simti..
E interesant cum ne cautam intelegeri ale sufletului, si ale starilor lui, de fapt, fie ca e in muzica, in idei, in atitudini, in oameni, in orice gasim disponibil..Si ce interesant e ca, cum gasim, asa greu, cum ne atasam de acel ceva, si cautam o intelegere si la alte laturi ale fiintzei..Care evident ca nu vin, ca doar na, ce e acolo e specific pe ceva, si nu pe tot, si mai ales, nu pe fiintza care sintem, ca si ea e atit de peeeeersonalizata.. Ca e fiintza noastra proprie cu atitea nedeterminari si nestiuturi, cit sa cuprinda universuri..Si pentru toate astea din noi nici 1001 Beethoveni n-ar reusi sa faca suficiente capodopere cit sa ne acopere cu armonii de linisti fiintza..
Cred ca ne gasim armoniile din bucati..Ceva aici, ceva dincolo..Le legam si le pastram..Cind eram mai mic inregistram pe casete bucati de melodii care imi placeau enorm, si pe care le gaseam la radio..Erau sublime, chiar si asa, intrerupte, pentru ca erau visuri pe note salvate de mine in momente nestiute, ca sa ramina acolo ca variante de amintiri sonore..Si ce ma uimea era ca nimeni in afara de mine nu le intelegea..Si asta era uimitor..Pentru ca eu acolo aveam feluri ale mele de a vorbi, de a arata, de a exprima atitea si atitea ginduri pe note, si armonii..
Stilul e omul, se spune..De fapt stilul e un urias galactic de existentza al universurilor fiintzei aratata in concret, in atitudini, cuvinte, in spuse, in nespuse..E tot, redus la un minim perceptibil..Capabil a fi perceput de cei care simt exact ca tine..

No comments:

Post a Comment