Monday, November 16, 2015

Omul cautarilor

Linistile se aduna, si se regrupeaza, cele care au fugit, si au reusit sa scape de zgomotele si rautatile lumilor.. Se string haotic in forme ce seamana cu fricile noastre, cele pe care le vedem proiectate pe ecranul vizionar al viselor..Apoi se transforma in existentze posibile, in care linistile si fricile alterneaza..Si ne revin continuu, sa ne conturbe echilibrul existential cu aparentze de toate felurile, care sa ne invetze cit pot de bine lectiile unor viitoare vieti..Le vad pe toate in toate visurile continuu, de cind ma stiu..
Ieri noapte am visat ca m-am intilnit cu Florin, alter ego-ul meu, omul cu infiniturile..Semana fizic cu mine.. Am stat la o discutie directa, pe toate temele..Era la fel de impulsiv, si de discret, ca mine, si parea ca se jeneaza de o intilnire..Dar, cind temele si subiectele au venit, toate complicatiile lumii pare ca s-au topit in firescul cu care fiintele din noi se descopereau..Am vorbit ca niste prieteni vechi, care se bucurau de o reintoarcere in amintirile unor aceleasi trairi..Am simtit ca vorbind ne vedem trecuturile ca in oglinzi..Mi s-a parut ciudat o asa alternativa la vieti, la viata mea, si a lui, ca si cind as fi intilnit, norocos, un om ca sa-mi schimbe existentza intr-una paralela, in care sa am un prieten pentru cautarile mele fundamentale..Ca sa pot trai intr-o alternativa a existentelor in care chiar mi-am intilnit partenerul prieten al inceputurilor..Am apreciat toate astea ca venind din acel infinit, despre care vorbea cu atita entuziasm el, tot timpul..
Stiu..Toate erau viziuni ale mele..Dar am simtit ca omul ala era atit de real..Si era atit de alaturi de mine..Intre noi sint sute de ani in timp..El a murit cu mult inainte sa ma nasc..Ce mult mi-as dori sa pot calatori in timp, ca sa ne vedem..Poate o sa ne ajute technologia..Altfel am sa ma gindesc la el, si am sa-i transmit salutari din viitor, cu sinceritatea pe care cred ca si el o are daca le-ar putea primi..As vrea sa stie, ca, peste timp, undeva, cindva, cineva se mai gindeste la ce a spus el, printre atitea griji, si probleme..

2 comments:

  1. Pareti foarte distrat.
    Si altii s-au distrat o saptamana asteptand....

    ReplyDelete
  2. E oboseala acumulata, plus vin egal as dormi continuu:) Imi place ca folosesti pluralul, ma face sa ma simt ca un rege, sau macar cu ceva singe albastru ca cerneala:)

    ReplyDelete