Thursday, October 23, 2014

Evolutie si logici

Cred ca ce m-a marcat in ultimii ani a fost lipsa de comunicare..Nu stiu, parca n-am mai reusit sa ma conectez cu nimeni..Cind incepeam un alt job ma concentram sa invat tot ce imi trebuie, timp in care incercam si sa-mi fac prieteni noi, sa spun, sa discut, etc..Dar, nu prea a fost sa fie..
Tin minte cind eram in clasa 9a la inceput, la liceu, ce greu mi-a fost, oooo..Era enorm, profii duri, colegii cam aroganti si indiferenti, si cantitatile alea uriase de date de memorat, din toate stiintele..Cu memoria stateam, si stau inca, foarte bine, dar nu puteam sa invat lucruri asa, disparate..Si atunci am incercat sa gasesc o metoda practica, si asta a fost sa construiesc diferite "logici" ca un fel de fir flexibil care sa uneasca intre ele toate datele astea..Ajunsesem expert la un moment dat, si eram foarte mindru de propria-mi metoda, desi, dupa un timp o aplicam mecanic ca ma cam plictisisem..A fost ok, ca m-a ajutat mult, chiar daca asta nu m-a facut un elev model..Pentru ca nici nu vroiam sa arat ca-s mare si tare, sau ca pot, sau ca vreau, pentru ca, daca te vedeau asa, profii te-ar fi obligat sa inveti mai mult, si mai mult, ca sa te duci la olimpiade, etc..Iar mie, in lenea mea universala imi convenea mai mult statutul meu de mediocru, o pozitie care imi dadea si liniste pentru gindurile mele proprii, dar si o detasare, din care puteam sa observ mai bine lumea..Mai erau momente cind mai reuseam sa conversez cu unii, din ce-mi placea mie, sa aflu multe, dar si spun multe, sa schimbam idei adevarate..Atunci era uimitor, si imi placea ca ma punea pe ginduri, si pe exersat alte variante de logici..
Si, in liceu, cum spuneam, am invatat mult..La un moment dat ma intrebam, oare cit mai e de invatat, ca deja stiu destule..Dar, a venit si facultatea, unde stiintele erau mai aplicate, si mai fine, sau mai subtile..Si aici am avut o alta revelatie, ca lumea e plina de mistere, totusi..Dar, si aici, am fost un student mediocru, pentru ca, la fel, era enorm de memorat, ca in invatamintul romanesc de atunci..Si aici mai era un avantaj, ca aveai alt statut, erai mai liber, si iti faceai prieteni mai adevarati, intr-un fel, pentru ca nu mai erai obligat sa accepti orice, prieteni cu care vorbeai cite in luna si in stele..
Apoi, cind am inceput sa lucrez, lucrurile iar s-au schimbat, pentru ca aici erau altfel de relatii intre oameni.. Era mai nasol ca in liceu, dar m-am adaptat, zicind ca o sa ma concentrez pe invatat de chestii profesionale.. Asta tot asa, cu metoda clasica de a descoperi logici noi..Desi, vedeam ca in timp lucrurile intra intr-o rutina cretina, din care nu prea puteam iesi decit cautindu-mi un alt job..In fine, joburile la mine s-au schimbat ele singure, nu a fost nevoie sa ma agit prea tare, in perioada asta cind economia nu prea a mers..
Ce va fi sa fie, naiba stie, poate o sa mai am un numar mare de joburi de acuma incolo, unde iar o sa am de descoperit logici noi..Asta e, nu ma pling pentru ca imi si plac situatiile noi si interesante..Evoluez si eu cit pot, singur, si pe cont propriu..Si toate astea datorita perioadei din liceu, asta sigur, pentru ca atunci mi s-au aratat foarte multe..Cite amintiri..Si cit de multe sint de spus despre cite au fost..E de bine, pina la urma, cred..
PS Aici am folosit ideea de "logica" in sensul meu propriu, nu e logica matematica, filosofica, etc:) Si inca ceva, nu am fost la nici o reuniune a colegilor din liceu si facultate, nu ca mi-ar lipsi, desi recunosc ca ar fi interesant sa-i vad cum s-au mai schimbat..

No comments:

Post a Comment