Friday, October 10, 2014

Eforturi si reusite

Cred ca cel mai greu lucru din lume e sa creezi ceva bun, care sa fie al tau, propriu, si care sa placa si altora, citi or fi, asta pentru ca iti trebuie multe calitati, si o munca enorma..Plus ca iti trebuie si o stare speciala, o efervescenta a cuvintelor si ideilor care sa se lege intre ele intr-un fel care sa dea senzatia de firesc..Iar ca ceva sa fie bine scris iti trebuie, dincolo de stil, expresii, metafore, vocabular urias, intelegeri profunde, dincolo de toate astea iti trebuie idei..Altfel, fara idei, o scriitura e o chestie de pierdut timpul asa, pur si simplu..Iar ideile trebuie sa fie ADEVARATE, nu timpenii care iti trec prin cap asa cum ii trec oricui..Iar un scriitor e cu atit mai mare cu cit scrie mai multe, si mai autentice..
Am scris astea pentru ca s-au dat premiile Nobel pentru literatura, iar de la noi a concurat si Cartarescu..Am citit ceva de el, mai demult, si evident, omul are metode si stil modern, dar nu are idei, cel putin eu nu le-am gasit..In fine, el are meritele lui, dar nu prea mi-a placut ce am citit de el..In fine..
Am vazut ca Nobelul pentru chimie a fost luat si de un nene fizician de origini romanesti..Foarte frumos, bravo lui..Ma gindesc ca de acuma avem mai multe motive sa ne dam mari..Acuma e bine sa avem asa un fel de mindrie nationala, dar temperata, ca nu ne comparam in nici un fel cu rezultatele celor din west..Ne trebuie mai mult curaj, si efort..Ca munca l-a creat pe om, asa se spune..Si toate au evoluat in timp, pas cu pas, metodic..Sint multe de spus..

No comments:

Post a Comment