Saturday, September 28, 2019

Umor englezesc de simbata seara



Bai nene, "stilul" romanesc e unul controlat de mediocri prin mediocritisme, adica muuuulte tabu-uri, multe limitari. In bunul simt al unui roman verde nu se admit derapajele de la idei, expresii, cuvinte, etc. M-au mai "jignit" niste tute pe fb, si le-am blocat, nu pentru jignirea in sine, de care, sincer mi se filfiie, ca nu m-as obosi sa blochez pe nimeni, ca e mai bine sa-i lasi pe idioti sa se dea singuri de gol, clar, dar prostia combinata cu o jignire de vreun fel mie imi da dureri de stomac, sa zic asa, combinatia asta e cea mai timpita, si are tendinta sa ma ameteasca, asa ca dupa un condus de 1/2 de ora (nu suport sofatul, mi se pare ca ma blocheaza mental, ca trebuie sa stau cu ochii in drum, si nu mai pot sa gindesc liber). Si ma uitam si cum apar commenturile mele in asa context de "bun simt verde", eram ca magarul intre oi, adica neadecvat total. Si un grobian prost isi da drumul cu un tupeu fara limite, si emite, dupa mintea lui "judecati de valoare", care evident ca sint ridicole, cum se vede de la Caragiale incoace, dar na. Judecati de valoare ar trebui sa emita aia care si stiu despre ce vorbesc, care au un control al notiunilor, nu asa oricum. Asa cum legea sanctioneaza un sofer beat (ca tot ziceam de soferie), la fel ar trebui sa taxeze expresii, fraze, care sint folosite aiurea si jignesc bunul simt inteligent al omului de rind inteligent. Clar. In fine, nu conteaza. Eu o sa ma feresc peviitor de situatii de a deveni eu ridicol cind contextul pare ca nu-mi permite. E bine, sintem in parametri. Ca afara e inceput de toamna, si e cald, ca intr-un septembrie care se respecta. Ma uit acuma la un film, se cheama A Fish Called Wanda, cu un umor englezesc incredibil, de cad pe jos de ris din 3 in 3 minute, sint la inceput, dupa ce ei au dat spargerea, si seful a ascuns bijuteriile intr-un loc, apoi le-a transferat, iar cei 2 amanti (din cei 4 din grup) le cauta cu disperare. E frumos, mai caut filme cu John Cleese, si cu Michael Palin, ca ei au fost si in Monty Python, grup genial de umor englezesc, evident. Imi place ca dialogul e gindit, clar, si are un umor matematic, fara detalii inutile. Michael Palin a facut si o serie de documentare cu calatorii in jurul lumii, sau a unor continente, tari, bunisoare, cam plicticoase un pic, dar bine facute. Acum pe Youtube gasesti foarte multi calatori prin toate tarile lumii, care arata si cultura, si mincare traditionala, obiceiuri, curiozitati, bine facute si ele, dar cam un pic haotice, facute repede, dar care iti arata destul de bine cum e viata in locurile alea, cum sint oamenii, etc. Mai sint interesante si videourile cu masinarii, gadgeturi, inventii, care sint ingenioase, acolo e si technica combinata cu multa imaginatie, si o sursa buna idei de viitor. Dar e simbata seara, si ne calmam, si nu ne mai gindim la balarii, ca avem de terminat de vazut filmul, ca cine stie cum se termina, poate recupereaza biju-urile, sau nu, imi iau pretzelurile la indemina, cola, si ma duc sa vad continuarea.
PS Gata, nu mai vorbesc despre idiotii/oatele de pe fb, ca simt ca mi se micsoreaza creierul  cind fac asta, plus ca am trecut de tracul de a bloca pe cineva, si le-o trag daca sar calul, ca ce ma scoate din minti e cretineala de a-i judeca pe toti dupa cretineala unui cretin, care are acceptul altor cretini ca el/ea, si se simte ab solut indreptatit sa ti-o traga, ca el vorbeste pe glasul poporului idiot, ca, la citi sint e un popor intreg aici, nu doar grupari, sau clanuri. Si poporul asta a tras in jos poporul roman, asa ca, na, sariti domnilor cu smecherii ca va blocez pe toti pina ramin singur si pe fb, ca am experientze de astea cu singuratatea, hahaha.

No comments:

Post a Comment