Thursday, September 12, 2019

Proiectul unui timp



M-am nascut prea devreme. Am mai zis asta de multe ori, ca, na, daca te nasti in viitor poate e o lume mult mai buna. Zic poate, ca nu se stie, sint filme, si carti care zic ca o sa fie mai nasol. Unele observatii facute de economisti arata ca  ne pindeste o criza economica gen tsunami, ca nush ce fapte, lucruri, indicatori arata asta. Naiba stie ce o sa fie, ca omul e imprevizibil. Cica intre timp bogatii aduna mai multi bani ca inainte de la saraci, si, cu toata productivitatea, si masinariile astea care au un randament nemaivazut in istorie, lucrurile se polarizeaza si mai mult. Ca asa e natura omului lacom, sa adune cit mai mult ca sa se simta el puternic, ca cu ce aduna poate sa domine. Chestia ca, cu toti banii lui nu-si poate prelungi viata mai mult decit il lasa ADN-ul, si, cind moare nu ia nimic dincolo, deci care e scopul, pina la urma? Mai sint si care, la presiunea societatii fac donatii de bani unor organizatii caritabile, si asa se cred mai buni. Uneori, cind au interese comune, astia se mai aduna, ca sa cistige mai mult, dar, in general sint pe cont propriu, ca nu au incredere in nimeni, si asta e un mare avantaj, ca nu se pot face cine stie ce organizatii care sa domine lumea. Desi se tot vorbeste de asta, nu cred ca exista. Cel putin asa imi zice intuitia. Ce se intimpla e la mina sortii, nu e dirijat de cineva anume. Asa, dar ziceam ca m-am nascut prea devreme, ca, acuma nu am cum sa-mi fac niste proiecte ale mele, ca n-am fonduri, pe cind, in viitor, poate ca banii pentru testat idei noi vor fi mai multi, si mai usor de obtinut, si atunci doar imaginatie sa ai, ca poti incerca multe variante. Desi mai e o chestie ca iti trebuie si sa te gasesti cu anumiti oameni cu care sa faci o echipa, ca sa-ti faci proiectul, ca nu stii atit de multe sa le rezolvi singur pe toate. In fine. Mi-au mai venit idei bune, si acuma am pe putin 10 variante la acelasi device, ca sint tot felul de solutii technice combinate, dar mai am probleme de rezolvat, ca nu e niciodata asa usor cum pare. Plus ca te gindesti si la costuri, ca potentialii clienti nu ti-l cumpara daca nu e ultra-eficient pentru banii pe care-i da, si care tre'sa fie cit mai putini. Si mai trebuie sa fie si rezistent in timp, sa dureze, si sa fie, la fel, ultra usor de folosit, ca aici e cheia. Pe urma, daca device-ul tau e imbunatatibil, vor veni multi cu idei noi, si pot face ceva mai bun ca tine, furindu-ti ideea, deci tre'sa fie foarte bun fix din start. In fine, ma mai gindesc. Nu ma grabesc, ca mai am da gasit niste idei, si mai trebuie timp. Sa videm ce ese. Zilele astea  am fost intre multe ape, a trebuit sa-mi rezolv niste chestii, si mi-a mai pus mintea la incercare. Poate toamna asta o sa explodeze cererile de designeri, si ma duc si eu pe o alta directie, ca-s multe. Acuma stiu cum sa abordez multe variante, nu-s ca la inceput, si nu mi-e frica de ei, ca oricit ar vrea nu au ce sa-mi faca, ca am invatat sa-i contracarez. Daca seful e un animal atunci e nasol, si nu stau in locul ala. Ca oamenii conteaza cel mai mult, pe linga daca e interesant jobul. Cu designerii m-am impacat binisor, ca ei sint oameni incercati, si mai trecuti prin greutati, si sint cu mult mai mult bun simtz decit pulimea, cea usor inlocuibila de robotzi, hahaha. Ma rog, nu ma bucur de raul nimanui, ca asa e mersul lumii, munca fizica va fi facuta de masini. Mai sint joburi care cer o dexteritate pe care inca n-o au robotii, si nu o vor avea un timp. Dar, pe viitor omul va fi un creator care isi va folosi mult mai intens imaginatia. In fine. As fi vrut sa scriu in postul asta ceva de toamna pe nava spatziala, si in orasul prin care se plimba busul de noapte, dar poate in urmatorul post, ca acuma aveam de zis astea care le-am zis ca-mi stateau in minte.

No comments:

Post a Comment