Thursday, October 25, 2018

Intrebari

Ce intrebari ai pune? Ce raspunsuri ai astepta? De ce?
Cind eram mai mic ma gindeam ca unele entitati ar putea lua forma unor oameni, asa ca acum 2000 de ani. Si imi era frica, pentru ca ma gindeam ca ma pot intilni cu Viata, Moartea, Destinul, Dumnezeu, Spiritul, etc. Sigur, pare ridicol. Atunci nu era, pentru ca ma gindeam ca au puteri, si imi pot face orice, daca ar vrea. Apoi mi-a trecut prin cap ca, oricum, daca ar fi vrut mi-ar fi putut face orice, mai demult, fara sa ma avertizeze in vreun fel, fara sa se mai oboseasca sa ia forma umana. Si atunci, daca ar veni, totusi, si mi-ar spune in fata asta, scopul ar fi altul. Poate sa ma previna, ca sa nu fac anumite prostii uriase. Sau poate sa imi raspunda la unele intrebari. Stiu, s-au mai scris niste carti multe pe tema asta, pentru ca si altii si-au inchipuit ca asta s-ar putea intimpla, sa dai nas in nas cu cineva de sus de tot. Dar ce de mi-ar raspunde mie la intrebari? Ca sa ma ajute sa aflu ceva? De ce ar face-o? Contez asa de mult? Vor sa ma ajute? Si oare e de ajutor sa aflu, de exemplu la ce data fixa o sa mor? Asta ar deveni o obsesie continua pe urma, si mi-ar face viata un iad. Sigur, te poti gindi ca acele raspunsuri ti-ar putea fi date indirect, prin informatii pe care sa le pui mai tirziu cap la cap. Dar de unde stii ca-s adevarate? De unde stii ca ce afli nu sint minciuni? Pentru ca nu exista nicio dovada ca asa ceva a existat vreodata; toate sint legende frumoase inventate de dorintele oamenilor ca sa faca sa para totul cu mult mai frumos decit e. Si dincolo de toate, poate ca intrebarile astea cam au raspunsurile intuibile. Poate le ultra-stim, prin asocieri cu altele, dar nu ne plac, si de aceea nu vrem sa le credem. O legenda veche spunea ca oamenii mor atunci cind au inteles secretele vietii si ale mortii, si, ca sa nu le spuna si altora, vine sfirsitul. E greu de crezut, pentru ca uneori se sting suflete tinere, care abia incep sa inteleaga cite ceva din lume. Tot ce se poate, probabil ca intuitia are un rol, desi, si asta e neverosimila. O fi si legenda aia inventata de unii prostovani care aspirau la viata vesnica, constienti ca pe ei n-o sa-i duca niciodata mintea sa inteleaga ceva atit de profund. Tot ce se poate. In fine. Sint multe intrebari fara raspuns, deocamdata. Unele poate si-l vor gasi, pe cind altele nu.

No comments:

Post a Comment