Sunday, May 20, 2018

Pact cu trecutul

Lumile s-au aliniat in spatiile universurilor..Anotimpurile au trecut monoton pe linga ele, fara sa le atinga..Au ramas suspendate intr-o asteptare de ginduri de la oameni..Alte anotimpuri au trecut, alti oameni au venit sa le observe, dar gindurile nu au aparut..
Am  si uitat de necunoscuta din parc, pentru ca au urmat alte visuri programate, care sa ma faca sa uit rutina..M-am plimbat cu busul prin orasul nocturn de mai multe ori..Eram linistit in scaunul meu fix, din miscatorul sistem de referinta relativ, si priveam la tot ce se intimpla: oameni, peisaj, locuri, lumini stralucitoare care spargeau intunericul, miscari, taceri..Uneori adormeam pe scaun, ca sa ma trezesc iar, si sa observ ce era imprejur..Nu ma baga nimeni in seama, si asta ma facea enorm de fericit, pentru ca eram ascuns de toata lumea asta agitata..Am coborit intr-o statie pe care o cunosteam, ca sa-mi revad locurile amintirilor..Aici imi imaginam tot timpul ca e zapada care reflecta lumina felinarelor intr-o iarna eterna, care are in ea fericirile sarbatorilor..Acum era plat totul, era cald, strazile drepte, casele la fel de incuiate, si oamenii la fel de somnorosi..Am luat-o pe jos, prin intuneric spre vechiul liceu..Am  salutat casele vechi, aleile, copacii, blocurile, ca si cind ne-am fi recunoscut dupa o absenta indelungata..In fata liceului m-am oprit..Nu am mai avut revelatii..Doar m-am gindit la trecut, un pic, la 4 ani duri si disciplinati in care am devenit un alt om..M-am gindit daca liceul m-a schimbat, sau doar eu-insumi, traind si invatind acolo..Nu mai conteaza, timpurile alea au trecut demult, si au ramas in amintirile unor traitori care le-au cam inchis in ei..A fost frumos, totusi, parca, imi spun privind inapoi fara minie..Si vechea cladire parea ca e de acord cu mine..

No comments:

Post a Comment