Sunday, May 6, 2018

Marea-singele-femeia

Se spune ca cele mai adinci sentimente ies din tine cind vezi marea, sau singele, sau femeia. Nu stiu daca e asa, pentru ca lucrurile semnificative sint diferite pentru fiecare. Singele e simbolul vietii, asa cum inima e simbolul sufletului..Femeia e omul care te completeaza, fiintza fina si sensibila care pare venita special de pe steaua fara nume ca sa te intimideze, si sa-ti elibereze fanteziile, aparent..Pentru ca ea e altfel, e atit de reala pe cit ii este fiintza, si atit de infinita inauntru, ca in matematici, cind infinitul e acel ceva ce depaseste orice limita imaginabila..Da, femeia e observabila, dar nedefinibila vreodata, si desi asta s-ar putea spune si despre barbat, ea e, cum spuneam, altfel..Pentru ca are infiniturile care sint doar ale ei..
Dar marea e cu totul speciala..Fata de singe, sau femeie, ea nu te obliga la jocuri de personalitate, ci iti aduce spatiul ca sa te desfasori..Sigur, si singele, si femeia pot face asta mai bine uneori, si o pot inlocui, un timp.. Dar ea ramine mult mai stabila, pentru ca e timpul si spatziul adunate care vin parca din miezul universului ca sa-ti arate un pic din cit de mare e realitatea..Fata de mare esti un etern copil, care nu poate decit sa admire tot, si sa se joace in nisip construind forme ce vin din aceeasi imaginatie care iti vorbeste si despre efemerul fiintzei..Pentru ca asa e, nisipul e urma ramasa din fiintzele care au fost vii, odata, si care au disparut ca urmele pasilor tai, pe acelasi nisip..
Pe linga mare, singe, sau femeie, mai sint multe lucruri care ne transforma neconform (sa zicem asa pseudo-stiintific)..Poate arta, pentru ca ea e o viziune a unui suflet deschis si visator, poate stiintza, sau poate altele muuuulte. Asta poate pentru ca sintem, de fapt, sensibili la cam toate..Nu sintem masini, sau simulari pe un computer galactic, sau creiere tinute in borcane carora li se induc stari si senzatii, sintem cei care sintem, intr-o lume care este cum este..

12 comments:

  1. Frumos scris si cu toate astea ai avut femeia, cumva prin ea si marea dar ai scapat-o printre degete precum nisipul din valurile marii albastre.

    ReplyDelete
  2. Nu cred, pentru ca nu poti spune ca "ai avut" pe cineva daca nu ai mers suficient de profund in a cunoaste si a intelege omul. Iar la partea fizica, oho, am si uitat cum se face chestia aia cu care se dau mari toti incepatorii, si nu ma laud. Merit o statuie, sau ceva, dar nu sint fonduri, cred.

    ReplyDelete
  3. Spuneam la modul general, banuiesc ca doar nu esti virgin si ai avut experiente la viata ta.Apropo, cati anisori ai ?

    ReplyDelete
  4. Am uitat, zi tu prima citi ani ai. Tu esti virgina?:))))

    ReplyDelete
  5. Ai uitat!! Ai cumva Alzheimer?:)) Eu nu am cum sa fiu virgina daca am doi copii mari, am si nepoti!!Am 64 de ani ! La multi ani mie :))

    ReplyDelete
  6. Cine e Alzheimer?:) Eu am 50 de ani, sint mai mic, dar n-am familie, copii, etc, si asta e cam aiurea, recunosc, dar si viata asta a fost cam brutala. La multi ani, sanatate, si sa te bucuri de familie, ca e cea mai mare comoara, ca restul trec toate, si nimic nu conteaza mai mult.

    ReplyDelete
  7. Multumesc d-nei ca te-a facut sa-ti desconspiri varsta.Eu una as fi curioasa ce zodie esti.As presupune ca esti peste.Am ghicit ? :))

    ReplyDelete
  8. Am scris pe blog in mai multe locuri ce virsta am, mare secret mare. Sint geaman, e de bine?

    ReplyDelete
  9. Nu am citit tot ce ai scris.Hmmm geaman , esti duplicitar,pesimist,exagerezi de multe ori,nu ai noroc in dragoste pentru ca esti destul de dificil, toti din zodie sint asa.Ca si calitati , esti un om de cuvant, inteligent.E de bine :)) Trebuie doar sa o gasesti pe "Ea" care sa aprecieze

    ReplyDelete
  10. Mai zi-mi si cum s-o gasesc, ca asa na, e usor de zis la modul general:) Am ceva defecte, vad, mai multe ca-calitatile, acuma depinde si de cit de grele e unele sau altele, ca poate ies pe plus. Mai zi de "Ea" cum o gasesc, ca e greu al naibii, mi-am luat castane multe, si nu de alta, da-s nasoale ele. Castanele, ca in rest totul e perfect.

    ReplyDelete
  11. hee..nu ti ai pierdut simtul umorului..asta e de bine..zambet..

    ReplyDelete
  12. hee, sper, fara umor sintem mai vulnerabili, e o chestie de supravietuire, practica umorul asta, dar e cam rar, in fine.

    ReplyDelete