Tuesday, May 15, 2018

Calatorie de noapte

Lumile apar, traiesc, si dispar, asa ca stelele, planetele, fiintzele..Sint complicate, si stabile, desi uneori nu par, dar ele ramin conforme cu ele-insele, pentru ca asa sint entitatile cu geometrii suprapuso-constrinse-sa-existe-in-acelasi-spatiu-fizic..Si lumile traiesc mult mai mult ca oamenii, oho, pentru ca au avantajul de a fi entitati..
Azi am vorbit cu soferul de pe bus, am avut curaj, si am vrut sa aflu cum gindeste, pentru ca depind de el, adica toti din bus depindem de el, inclusiv el, chiar daca merge relativ incet, e adevarat. Am profitat de intuneric si am mers direct la el; Nu va suparati, i-am zis, opriti si la facultate? Care facultate? a zis el; Mecanica, am zis eu. Da. Multumesc. Apoi m-am intors inapoi la scaunul meu de la geam, dupa ce am scanat tot. Nu era nimic special, tipi si tipe comune, nimic extravagant. Odata computerul cred ca a luat-o razna si mi-a dat extraterestri, al'data tipe dezbracate, am cazut pe jos de ris, dar acuma e ok, ca e mai fun asa ca totul sa fie monoton-previzibil. Ce comod e pe scaunul meu, si ce frumos alearga peisajul, vad becurile cum se auto-duc pe o traiectorie perfect liniara, de parca ar fi meteoriti incandescentzi care zboara razant. In fine, peisajul e comun si cam intunecat, trecatorii sint rari, restul ori dorm ori au plecat pe alte planete, hahaha, au fost deportati in viteza ca e supra-populime sau ceva. Adevarul e ca pot sa-mi imaginez orice, am voie, ca si asa computerul rareori ma asculta si-mi face ce vreau sa vad, ca e masina el, n-are vointza, in fine. Daca de exemplu acuma vreau ca busul sa opreasca pe o plaja de nudisti nu o sa se intimple, pentru ca trebuie ca scenariul sa fie continuu, asa e programul. Trebuia sa fac mai multa conversatie cu soferul, sa vad ce spune, ca sa vad cit au mers cu detaliile la programare, desi sigur ar fi dat raspunsuri simple, de dobitoc spalat pe creier care se protejeaza de straini. In fine, la facultate cobor, teoretic, desi as mai merge muuult, cit de mult posibil, si sa ma uit pe geam pina uit de toate. Chiar, oare de ce nu imi aleg alte aventuri, ca doar computerul genereaza orice, poti sa te plimbi prin locuri super-exotice, sa maninci orice e mincabil, sa faci orice, ai ai orice aventura cu oricine care a existat pe planeta de la dinozauri incoace, hahaha, asta e buna, sa te duci la shticler si sa-i dai un sut in coaie, sau in coi ca cica dacit unu avea. In fine, probabil ca aleg busul noaptea, ca e o amintire dintre primele, si revenirea la ea ma mai linisteste, e posibil, ca cica ne place ce stim, sau macar recunoastem, si celelalte ne sperie, ca cica creierul nu-i asa dastept, si nici curajos, ci mai degraba lash si comod..Aha, bun asa, de asta e lumea cum e, ca merge pe minima rezistentza, e cel mai usor sa faci orice, in afara sa gindesti, ginditul e cel mai greu din lume, incomparabil cu orice fel de alt efort, dar iti trebuie antrenament pentru asta, trebuie exercitiu mult, si continuu..Multi fac efort fizic, invata sa se miste repede si eficient, si se dau mari daca reusesc asta, pentru ca arata, ca e vizibil, pe cind multi fac eforturi in cap, si asta nu e deloc spectaculos, ca na, e ascuns de ochii idiotilor procesul asta atit de profund, si complicat..In fine, nu conteaza..Te afecteaza nerozia lumii, dar cel mai bine e sa o ignori, si sa-ti vezi de drumul tau, sa-ti faci zilnic antrenamentul intelectual, si sa cauti continuu, pentru ca-cautatul e scopul, nu gasitul, pentru ca gasitul e un mic efect, un rezultat de moment, dupa care urmeaza alt cautat, alt rezultat, etc..M-am luat cu meditatul si am uitat sa cobor. Mai fac o tura, ca si asa am timp, ma mai uit pe geam, poate adorm, hahaha, ca de ce nu, ma dau in spectacol in public, lume, ote omu care doarme si viseaza ce vedeti pe ecran..N-au curaj sa-mi proiecteze visele, ca asta e simulare, nu-s oameni reali in bus, doar chestii  super-technologice foarte bine facute..Acuma si daca ar fi fost oameni reali, sa faca ce vor, mi se ba-lan-ga-ne, si asa nu sint mai ridicol ca ei, ca nu as avea cum, ca-i stiu, in fine..
Lumea e lume..Ce profund, hahaha, sint mai bun ca Shexpir cu afi-sau-anufi, doar ca eu am zis-o simplu, n-am mai adaugat restul de la o posibila capodopera..Sa faca asta cititorii daca-s dashteptzi , nu sa astepte mura-n gura de la scriitori, ca nu stiu decit sa critice, si sa injure, n-au nici 1% din imaginatia unui scriitor, na.
Gata, am ajuns la statie. Acuma cobor si astept in statie urmatorul bus, hahaha, doar n-o sa o iau pe jos pina acasa, desi ar fi interesant, cred, ca mi-as aduce aminte de locuri, si de cum eram eu pe vremurile alea..Sau vad eu, ca mai am timp, oho, cacalau, pot sa merg pe unde vreau, daca vreau, ca am liberul arbitru..

No comments:

Post a Comment