Thursday, May 10, 2018

Jocuri din Jocul Vietii

Am senzatia ca am trait 1000 de vieti, pentru ca simt o oboseala mai grea ca niciodata. Poate ca e doar o senzatie trecatoare ca celelalte de dinainte..Simt asa, nu stiu de ce, ca sint un suflet care a alergat prin lume incercind sa evite alte suflete, mai rele, sau mai bune, de frica..Pentru ca, uneori am trecut, din greseala, prin unele corpuri, si am vazut sufletul expus, si ce era acolo m-a speriat..In fine.
Am trait mult timp cu frica de ceilalti, pentru ca imi puteau face mult rau. Atunci cind cineva va avea oportunitatea sa isi bata joc de tine, ei bine, isi va bate, oricine ar fi, si oricit de bine ai crede ca il cunosti, si ca n-o va face. Oricine ar fi..Eu nu mi-as bate joc, dar poate ca as scapa niste cuvinte dure, daca m-ar enerva, dar asta e normal, pentru ca nu eu am provocat situatia..Urasc conflictele alea in care se spun brutalitatzi, pentru ca de multe ori am avut de-a face cu ele, si, la fel, e posibil ca sa mi se intimple venind de la absolut oricine, pentru ca asa se intimpla de obicei, in viata, ai de-a face cu oameni care traiesc salbatic intr-o lume salbatica, si ala/aia se poarta asa cu toata lumea, si doar n-o sa faca exceptie pentru tine..Ca, de fapt, tu cine esti, cine te crezi, ca sa ai privilegii de alea de fandosit, si care vrea o batalie pe argumente, si nu jigniri grele si primitive aruncate haotic? Tu nu vezi lumea cum e, tu de ce vrei sa fii altfel, si de ce refuzi sa te intelegi cu ala, sau cu aia, ca uite, toata lumea face asa, ca asa e normal, asa sint oamenii, fac compromisuri, si se inteleg pina la urma, oricit ar fi de prosti sau rai.........Astea sint genul de argumente pe care le auzeam de la parinti, adica aia carora aparent le pasa de mine, teoretic, pentru ca jucau jocul asta al aparentzelor, in care relatia parinte-copil era o componenta esentiala..Asta intr-o lume in care statul dictatorial romanesc reusise sa robotizeze robotizabilii, adica-cam toti. Nu aveai nici o sansa sa intilnesti rationalo-cerebrali pe acolo, pentru ca toti erau autisto-fericiti care nu intelegeau mai nimic din nefericirile altora, ca na..Se simula convingator spiritul si seriozitatea, si pompa, si morga, ca si cind totul ar fi fost o reprezentare a ceva mult mai inalt, dar care e neterminat, ca e inca in constructie..In cadrul oficial atitudinile erau bine jucate, dar cind se lasa cortina, si toti isi reveneau la ei-insisi reveneau tiriturismo-grobianismele, loviturile sub centura, sau pe la spate, si atitudinile pline de o ura din aia, infinita..Greu de trait, cind astia se invirt continuu, in cerc, in jurul tau, ca intr-o viziune apocaliptica, si cind dincolo de cercul lor nu mai trec gindurile bune, privirile intelegatoare, sau zimbetele..De asta mi-e frica, si de asta ma feresc de ceilalti atit cit pot, desi nu as vrea.. Cred ca o sa trebuiasca sa ies la cautat pe cei cu care sa ma pot intelege, cit de cit, ca asa, teoretic toti au potential, dar parca iar le vad figurile cum se strimba cind le spun niste adevaruri cu care nu s-au intilnit inainte..Daca ar fi sa incerc sa descriu ce am trait ar trebui sa o fac pe capitole distincte, cu exemple concrete, cu analize, etc. Acuma am vazut "Declaratie de dragoste" si mi-au venit in cap toate detaliile din lumea aia in care am crescut..Acuma lumea romaneasca s-a schimbat, dar in rau, pentru ca nu avea valori stabile pe care sa se sprijine, si asta, desi previzibil, doare tare, pentru ca tu nu meritai sa vezi cum se prabusesc toate in urma, acolo unde ai crescut, si unde ai toate amintirile..Na, asta e, daca am plecat de acolo se pune ca m-am instrainat, si daca am venit aici, la fel, m-am instrainat..Nu mai am un acasa, am doar locul fizic in care exist..Sau poate ca acasa e undeva in mine, in ginduri, visuri, sperantze..Cele pe care le tin aparate de ceilaltzi, ca sa nu fie conturbate..

16 comments:

  1. Clar esti depresiv.Sintem ceea ce gandim si atragem la fel gandurile astea negative.Esti atat de speriat de viata incat ma intreb ,Doamne ce ti s-a intamplat asa grav in viata ca te plangi atata.Sau ,scuze,poate chiar ai avut necazuri grave si nu le-ai depasit emotional.Lumea,omenirea,mereu a evoluat,accepta asta,traieste in prezent.

    ReplyDelete
  2. Nimeni nu-i perfect, nici tu, nici eu, nici macar unul din toti, si atunci e clar ca avem defecte, care nici ele nu-s perfecte:) Incerc sa ma adaptez la prezent, dar eu vin din viitor, si e greu tare cu planetarii astia, ca au dat de internet si cred ca l-au apucat pe D de vreun organ sau membru:)) Glumesc. Toti avem probleme pe care cautam sa le rezolvam cit mai discret, ca sa nu ni se afle defectele psihice:)) Tu ce defecte ai?

    ReplyDelete
  3. Am si eu o caruta de defecte :)) Dar eu cel putin traiesc clipa.Totul a evoluat asa incat nu ne mai putem face planuri pe un termen indelungat.Ma bucur pentru prezent, lupt pentru supravietuire si nu ma plang de nimic.Iau viata pur si simplu asa cum e.Nu incarc pe nimeni cu problemele mele personale.Doar bucuriile le impartasesc cu cei dragi.Necazurile,tristetile mi le rezolv singura,intotdeauna exista solutii.

    ReplyDelete
  4. Pai da, exteriorizam cit e exteriorizabil, nu exageram, ca se poate intoarce impotriva noastra, traim cit putem de bine, totul e sa nu uitam sa visam, si sa nu ne lasam anihilata fiintza de atiiiitea prosteli si pacaleli si mizerii cite sint imprejur.

    ReplyDelete
  5. Ramaiun etern pesimist.Raspunsul tau face referire doar la lucrurile negative.Trebuie sa lucrezi pe pozitiv !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asta e aparent, pentru ca intre rinduri e o mare energie vitala, cred, pentru ca eu nu pot sa scriu decit atunci cind am multa energie, pe care o traire puternica o declanseaza. Si lucrurile profunde au un caracter mai intunecat, nu sint clare si frumoase ca o zi cu soare, si de asta scrisul apare pesimist. Incearca sa scrii ceva bun si pozitiv, si da la altii sa citeasca, sa vezi cite injuraturi aduni in timp scurt:)))

      Delete
  6. Eu nu scriu.Eu citesc ce scriu altii care se pricep la asta,scriitori ca si tine.Tu chiar ai talent.Ai scrisa vreo carte ? Sper ca e cu happy end !! Lasa tu energia de printre randuri! Oamenii vor energie pozitiva la vedere.Ai incredere in ce-ti spun,cu intuitia mea de femeie.Apropo,ai o adresa de email sa-ti scriu?Ma plictiseste sa corespondam aici in vazul tuturor :))

    ReplyDelete
  7. Multumesc frumos, nu am scris nicio carte, poate in viitor, cine stie..Am email florinandpopa@yahoo.ca, pentru separe:))

    ReplyDelete
  8. Multumesc, iti voi scrie la separe :)

    ReplyDelete
  9. La cusheta (cum e in tren, sau vapor, sau cine stie ce nava spatiala) unde stai si conversezi despre orice, privind cum trece peisajul, si odata cu el, timpul:)

    ReplyDelete
  10. timpul..asta e fara zambet..degeaba mi l am luat aliat..cred ca s 14 ani de cand m am vorbit..timp in care am alcatuit fantani ale dorintelor, am pus vieti in cifre si le am desenat pe hartie..am avut grija, toata grija, sa folosesc doar creionul, sa pot sterge apoi.uite ca si altii au zile fara zambete..azi nu te cert..azi nu ti spun sa dregi..inventeaza mostre pentru oameni..am zambit totusi..nici tu nu poti face asta..dar ne ar trebui..poate..negociezi cu vreun extraterestru..un goa'uld..c an oameni nu i baza..ai grija..

    ReplyDelete
  11. Traim intre stari de tot felul, si sintem dominati de ele, de aceea e greu uneori sa fim rationali, dar incercam cit de mult putem sa fim, pentru ca doar ratiunea ne aajuta sa descoperim adevarul din toate, si, implicit, din noi. Am destule momente cind imi vine sa-mi dau pumni, si nu pentru ca gresesc eu, ci altii, si asta deja a inceput sa ma oboseasca, nu mai suport defectele oamenilor atunci cind nu au nimic in cap, in fine, am miliarde de motive sa fiu darimat zilnic, dar mi-am propus sa nu-mi pese, desi e greu sa devin asa brusc un indiferent, incerc..Daca as sti ca un extraterestru mi-ar da secretul fericirii (sa zic asa) l-as cauta prin toata Galaxia:)) Glumesc, puterea e doar in noi, acolo sint energiile care ne fac sa supravietuim..Cit despre oameni, eh, si noi sintem ca ei cu bune/rele in cantitati diferite, e adevarat, si de aia intelegem cite ceva despre ei, dar mai bine fara rele, mai bine singur si meditativ, decit impreuna cu cineva (prieten sau partenera) si nefericit:)

    ReplyDelete
  12. .."ieri", mi ai promis ca ma plimbi pe faleza..nu te ai tinut de cuvant..zambet..azi te iert, ca ai scris exact ce mi trebuia...

    ReplyDelete
  13. se compenseaza:), m-as plimba si eu pe faleza, ca am vazut-o doar in poze pe net........................................

    ReplyDelete
  14. ..in toti anii din urma, n ai mai ajuns acasa, in Galati?

    ReplyDelete
  15. Nu am avut cum, poveste lunga..

    ReplyDelete