Wednesday, February 21, 2018

Teatru?

Ar fi un challenge interesant sa incerc sa scriu teatru, si cred ca as putea..Bine, nu mi-ar iesi din prima o capodopera, ca na, e de munca la scris, trebuie sa te gindesti, sa-ti elaborezi conceptele, sa desfasori planurile, etc, dar cel mai important e dialogul, evident.. Aici, la dialoguri e o chestie, ca depinde si de felul in care gindeste si simte publicul, adica ce asteptari are de la personaje, ce sa spuna, si cum, in ce fel..Acuma si eu pot fi si publicul in procesul asta de analiza al piesei, pentru ca dupa ce il scriu uit ca l-am scris, si il citesc ca si cind as fi un cititor la prima lectura, sau il mai dau si altora sa-l vada, sa-si dea cu parerea, etc.. Acuma cred ca piesa ar fi una atipica, probabil un fel de science fiction ca-cadru ca e mai moderno-ofertant intr-un fel, ca poate fi cindva/undeva in care pot functiona multe fantezii sau lucruri imaginate/imaginabile care au transformat deja mediul social, si acolo si omul e transformat, si aici poti dezvolta destul de mult; chestia e ca nu stii cit de interesanta iese piesa pentru ca pot interveni technicalitati care cam plictisesc, desi ele sint cele care au dus la transformarea omului..Totusi, daca e in viitor, si omul e diferit, parca el ar trebui si sa gindeasca/vorbeasca/actioneze conform cu vremurile alea, si asta l-ar putea face greu de inteles..Personajele trebuie sa fie ca noi, pina la urma, deci cadrul ar putea fi ceva contemporan sau ceva fara timp si spatziu, adica oriunde..Bun, sa zicem ca gasim un loc, acuma ce personaje aducem, ca trebuie sa ai acoperita toata posibilitatea de idei si sentimente..Si aici e usor, poate fi oricine, barbati, femei, tineri, batrini, ca pina la urma oricine poate spune chestii geniale, nu e o limita de virsta sau de sex, clar..Bun..Care sa fie actiunea? Aici mai e de gindit, desi teatrul nu e film, e mai liric si mai de reflectie..Sa zicem ca si asta am rezolvat..Acuma de unde incepem cu scrisul? Aici e cheia, ca odata inceput poti sa stergi, sau sa adaugi, dar inceputul e unul mai degraba care-ti vine din inspiratie..De fapt toate sint la inspiratie, nu e ca-ti gindesti scrisul, pentru ca trebuie sa ai si sentimente bagate in text..Na, acuma nu mai ramine decit sa scriu piesa geniala..Simplu..Dar daca o sa-mi iasa, ce ma fac daca o sa am success? Glumesc, pina acuma n-am scris niciodata teatru, doar schite mici..Ar mai merge scris pe bucatele, pe scene, cind la una, cind la alta, nu neaparat scris de la un capat la altul, asa ar fi mai pe stilul meu..Sa vedem..Imi urez mult success!

No comments:

Post a Comment