Thursday, May 1, 2014

Ochii viitorului

Stilurile ne diferentiaza, si asteptarile..Eu vreau ceva, tu vrei altceva, ei vor cu totul altceva..Si atunci cind vrem acelasi ceva, cind se intimpla miracolul asta, atunci, ce vrem, vrem in alt fel..Si avem puncte de vedere total diferite, pe care nu sintem in niciun fel pregatiti sa le negociem..
Mi-am adus aminte de legenda planetei Qua, cea descrisa in amanunt in presa vremii, atunci cind se descoperise o civilizatie stinsa dupa un razboi planetar, total..Si m-am gindit cum a fost posibil, asta..Ce anume ar putea explica, vreodata ca sa te distrugi singur, tu, o lume atit de avansata, dupa atita cunoastere? Adica sa te sinucizi, ca un dement, si sa iti accepti tot, constient? E dincolo, cumva, de orice intelegere.. Desi, poate ca si noi, oamenii, am trecut, in istorie, pe linga momente asemanatoare, asta daca e sa-mi aduc aminte de secolul XX al ororilor neimaginate..Da, e posibil, e inca posibil ca si noi sa nu fi invatat niciodata lectia Qua..Si sa alunecam dincolo de marginile ratiunii..Nu stiu..
Uneori vad cum actioneaza fiintele care ne sint alaturi, si ma sperii..Ba chiar mi-e frica de ei, si de capacitatile lor de a distruge..Am trait asta pe pielea mea, si nu mi-a venit sa cred..Dar, sincer, de acceptat nu am fost capabil, recunosc..Pentru ca nu as fi avut cum..
Ma intreb de multe ori; oare ce nivel de inteligentza are societatea in care traim? Adica de ce accepta asa idioti capabili de asa monstruozitati? Si de ce, in numele democratiei, cei rai au perfect aceleasi drepturi cu cei buni? Sa fie doar vremurile de acum? Sa fie doar o incapacitate de a vedea lucrurile, ale lumii asteia?
Si iar ma gindesc, cum ar fi fost sa ma fi nascut, acelasi eu, in anii 5000, sa zic..As fi fost mai fericit atunci ca as fi putut sa-mi dezvolt toate ideile mai bine? Hm..Adica, atunci, in acel viitor, societatea chiar va aprecia ce e atit de profund uman, cum e imaginatia constructiva? Sa fie asa? Tot ce se poate..Lumea evolueaza continuu..Spre ce anume, nu stie nimeni..Vor vedea cei ce vor exista, atunci..

No comments:

Post a Comment