Tuesday, May 6, 2014

Fluvii de cuvinte

Nu stiu cum sint altii, da' io ma concentresc cel mai bine noaptea..Ce liniste si bine e, nu tu socuri, nu tu izbituri, zgomote, dileli de toate formele, nimic din toate..E liniste si pace, lumina nu ne mai arde retina, nu ne mai agreseaza absolut nimic, e calm, si luna, luminile orasului imprejur, si toate visurile adunate, parca, din minte, sau amintirile frumoase din trecut..Ma simt in largul meu, de parca as zbura eliberat de toate constringerile zilei, natural, si fru-mos-ar-tis-tic..E divin..Parca numai noaptea reusesc sa-mi revin dupa toate loviturile primite in timpul zilei..Cred ca imi place linistea, mai mult decit orice..Chiar mai mult ca muzica, pentru ca in liniste imi fac eu, daca e nevoie, muzica mea, asa cum o simt, sau mi-o doresc..Aia e, linistea e o chestie inegalabila, uneori mai tare ca libertatea, da numa uneori, ca nu e..Ca na, ca daca era..Pai cum?
Ma gindeam la o chestie, relativ la cum evolueaza lumea..Mai nene, limba romaneasca e atit de plina de reguli, ca aproape devine cvasi-imposibil de folosit, ca tre'sa stii sa "vorbeste" sau sa "scrie" asa cum trebe, adica dupe regulile impuse de prea fericita Academie..Da pe nenii aia de acolo cine ii verifica daca ce fac e bine? Adica au asa voie de la ei sa introduca reguli in limba fara sa-i taxeze niminea? Adicatelea cum asa bre? Da io dice n-am voie sa vorbesc pe limba mea, proprie, si inventata de mine? Dice sa ma iau dupe ei?  Cica, se spune, ca limba are mersul ei propriu, in timp, adica evolueaza destul de ciudat, uneori, ca ce e greseala azi, poate deveni miine o regula..Pe cuvint..Stiu ca asta ar suna ca o timpenie, decit ca nu e, pentru ca lumea adapteaza limba la propriile nevoi de comunicare, si asta e..Si e bine asa, pentru ca trebe simplificate lucrurile, ca s'tem in secolul curent, nu in ala trecut, si acuma tre'sa vorbim/scriem repede si eficient, bre..Fara shmirifonfleli, vorba aia, fara filigran de feeling, fara  alte alea care sa ne ocupe timpul, si sa ne enerveze..
Adevarul e ca stupiditatea e boala secolului, pen'ca vezi peste tot aiureli, sau absurditati, sau cretinisme ridicate la nivel de informatie adevarata..Sa fim seriosi..
Ma gindesc ca depresia a devenit ceva curent pentru ca, lumea, desi spune fluvii de cuvinte, de fapt nu comunica nimic, si toti se izoleaza si mai tare..Tot ce se poate, nu ma identific cu aia care sa clampaneasca idiotic, pentru ca nu sint genul, dar vreau si eu sa comunic, totusi, si, cind vreau asta ma trezesc intre fluviile alea de cuvinte fara sens..Si n-am ce sa fac mai mult, decit sa ma izolez si eu, ca toti..Cre'ca inainte sa ne fie acordat dreptul sa comunicam ar trebui sa facem cursuri pentru asta..Ca nu toti sint talentati..Ba chiar..

No comments:

Post a Comment