Thursday, March 7, 2019

Filmul vietii



Cineva a avut un inceput. Cineva a avut un sfirsit. Cineva a trait, cineva traieste, si cineva va trai. Noi sintem dintre aceia care traim, inca. Am avut un inceput, vom avea un sfirsit, si ne agitam cit mai sintem. Toti s-au agitat, ca sa dovedeasca ca sint. Dupa care vine linistea de dupa viata. Linistea care seamana cu cea de dinainte de viata, cind nu eram inca. Stam intre linisti, ca si cind am fi constienti ca sintem eterni, un timp. Apoi ne cautam linistea fiintzei, dintre cele doua linisti eterne. Si totul ramine neschimbat. Nu sint religios. Daca as fi fost mi-ar fi fost mult mai usor. Ii invidiez pe ceilalti care au avut in minte un sprijin pentru suflet, un protector. Mie mi-a lipsit. E mai greu sa-ti cari cu tine luciditatea fiintzei, pentru ca apasa mult mai mult. Asta e tipul meu de fericire, care se potriveste cu experientzele mele. N-am fost fericit, ca altii, dar ce am avut a fost doar pentru mine. Nu am avut nefericiri, decit daca priveai din exterior. Unele le-am luat ca incercari, si au fost destul de multe. Cel mai mult mi-a placut sa ma gindesc, sa elaborez cit de mult am putut, si sa nu cedez. Asa am fugit de o nefericire posibila. Toti au avut metodele lor. La mine a functionat. Mai greu a fost contactul cu ceilaltzi, pentru ca mi-au dat toti semne eficiente de ostilitate. M-am mai aparta, am mai incasat-o, asa ca toata lumea. Nu ma pling. Nu ma laud, nu ma dau mare, nu ma agit, ramin in echilibru. Ieri mi-am facut curat in masina, mi-am mai umflat cauciucurile, ca mai scapa aer, la citeva zile tre'sa le bag iar aer. A fost frig, si mi-au inghetzat si miinile, si picioarele. Degetul mare de la piciorul sting mi s-a dezmortit in citeva ore. Ma gindeam sa nu-mi fi degerat, dar si-a revenit. Azi trebuia sa merg undeva, si n-am mai ajuns. Mi-am gatit ceva. Miine imi fac curat in habitat, si imi mai rezolv niste probleme. Am vazut un film Pretty broken, cu o tipa a carui tata, prof de geologie la universitate i-a disparut intr-o expeditie. Ea si-a propus sa-si adune bani sa-l gaseasca. Intre timp si-a trait intimplerile vietii. Nu stiu cum se termina filmul, ca sint la 3/4. L-as lasa, ca sa-mi fac eu finalul, asa cum mi-ar conveni. Si sa-l adaug la trofee, o alta poveste de viata buna, si cu sfirsitul potrivit mie. Tipa din film probabil nu-si va gasi tatal, dar si-ar gasi un iubit care sa o merite, si sa aiba in el si o parte din tatal ei. Toti traim intr-un film. Acuma, in filmul meu e inca iarna, dar spun ca se incalzeste zilele urmatoare, in jur de zero grade. Vine iremediabil primavara. Trecem intr-o etapa noua. Alt capitol. Sau alta parte a filmului. Una superioara probabil.

No comments:

Post a Comment