Wednesday, December 26, 2012

Plimbare de noapte


Traim o efervescentza pasionala a sarbatorilor..Toti gatesc, alearga dupa cadouri, pregatesc festivitatile, iar gatesc, iar alearga, dau telefoane, mesaje, se organizeaza..Fac multe in timp scurt, de parca de la anul iar vine sfirsitul lumii..Chiar, acuma ca am trecut de sfirsitul lumii, se cheama ca sintem intr-o alta lume? In fine..
E frumos sa vezi agitatie si brambureala, e un spectacol grandios, cum se anima lumea asa la date fixe..
Mai demult imi imaginam perioada asta a sarbatorilor altfel..Era ca si cum plecam prin zapada, de undeva de la Parfumul Teilor, singur, noaptea tirziu, cind toti erau baricadati in case, si petreceau..Si eu mergeam incet, la pas, pe jos, pe Domneasca, si priveam la ferestre, incercind sa imi imaginez cum era fiecare petrecere, in parte..Asta in timp ce mai meditam, si mai priveam spre cer, ca sa fiu sigur ca Luna e tot in aceeasi pozitie, undeva, suspendata printre becurile rotunde care luminau galben, si dadeau strazii cele singure, o caldura aparte..
Faceam apoi alti pasi, priveam la ferestre iar, la becuri, brazi, culori, mese festive, apoi treceam la urmatoarea fereastra..Era un joc interesant, pentru ca simteam ca vad diferite feluri in care ceilalti concepeau fericirea, si incercau sa o construiasca din bucati concrete de realitate..Apoi incercam sa gasesc ceva comun in toate vazute, si sa le gasesc o logica in lantul desfasurarii lor..Care bineinteles ca nu exista, pentru ca ele nu erau ordonate dupa 1-2-3 reguli, erau doar intimplatoare..
Ce era fascinant era linistea strazii..Mi se parea ca sint singurul calator..Nu era nimeni imprejur.. Toti s-au scufundat in confort, si au disparut..Parca eram singurul om lucid pe planeta..Cred ca daca ar fi aterizat o flota de OZN-uri nu i-ar fi pasat nimanui, in afara mea..As fi fost singurul care sa parlamenteze cu ei, si sa isi ia raspunderea salvarii Terrei..In fine..
Daca stau si ma gindesc, pasi asa singuratici am avut..Cam toata viata..Iarna, noaptea, cind nu-i pasa nimanui de nimic..Nici chiar Orasului..Lunii, cu atit mai putin..

No comments:

Post a Comment