Friday, June 14, 2019

Proiect



Societatea romanesca o sa aiba nevoie de timp, sa-si revina, si sa devina democratico-meritocratica, pentru ca lumea a fost redusa la tacere, de frica, pe vremea dictaturilor succesive, de la '45 incoace. Pe vremea aia era aberant absolut tot. Era o disciplina sociala incredibila, desi se mai intimplau si nenorociri, dar toti respectau legea, ca legea nu ierta pe nimeni, nici chiar pe membrii de partid, sau pe sefi, ca ceasca a vazut cum e cu tradarea, la romani, si nu mai avea incredere in nimeni, in afara de tanti vaca aia pretins chimista de renume mondial, savant cu succese in toata galaxia. Bai, si totusi, dincolo de orice, cum naiba sa devina dictator un pacalici de asta cu 2 clase primare neterminate? Pe oportunism, clar, si sarirea legilor, cum fac si idiotii de azi care-si dau doctorate in serie pe copiat/reformulat smechereli scrise de altii (ele sint stiintifice, in originale, dar devin smechereli, cind sint abil preluate; e adevarat ca azi nu e nimic nou, si cartzile se scriu din cartzi, cum se spune). Si acuma, peste tot sint grupari pe prietenii, peste tot, e adevarat. Eu pot sa fiu genial, daca sint singur, si nu ma sustine nimeni nu am nicio sansa sa produc ceva, evident. Noroc ca nu-s genial, dar am idei bune, si as functiona bine intr-o echipa, ca nu pot sa fac singur munca unora specializati, clar. E multa birocratie peste tot, si companiile nu investesc bani in cercetare, ca vor profit mare, si rapid. Vad pe Youtube ca sint multi care fac niste chestii de-ti sta mintea in loc, dar ei au chestiile facute deja, si au nevoie doar de finantare, ca sa produca in serie. Mama, si ce buna, si practica e chestia mea, doar ca am de rezolvat multe detalii, de construit, si verificat prototipuri inainte, dar asta se face repede, daca gasesc varianta cea mai buna teoretica inainte, ca ma tot gindesc, ca-s multe idei de verificat, na. Un produs bine facut, dupa cum mi-l imaginez ar rupe piata, cred, ca e universal, si e pentru public, in primul rind, pentru uzul de zi cu zi. Acuma pot sa fac variante multe, unele mai simple (si ieftine), altele mai cu mici chestii robotice (mai scumpe, care nu prea ar fi cumparabile acum, dar, in timp, vor deveni ultra-accesibile). Daca as avea o mica echipa, de maxim 5 ingineri buni as rezolva tot in maxim 3 luni. Bai, si ar fi atit de misto tot, daca as gasi vreo firma sa ma finantzeze, uhu, ar fi o nebunie. Probabil ca o firma mare, cu bani multi, ar incerca, eu inca nu i-am contactat direct, ca nici nu vreau sa-mi fure ideea, si sa-mi dea un sut in cur, ar trebui semnat contract serios, fara smecherii, sau trucuri, ca astia sint capabili, am vazut multe cazuri. Tananaaa, beheheee, asta eeeeee. Pe moment sint un nimeni, dar daca miine mi-ar reusi proiectul, as putea fi cineva, social vorbind. Desi as prefera sa ramin un nimeni, dar sa stiu ca ideea a functzionat bine, si am reusit sa ajut oamenii, ca asta e scopul, pina la urma, bine, pe linga ca pot si eu sa fac suficientzi bani ca sa traiesc batrinetzile (care vin, totusi, ca tre'sa ma gindesc si la asta), mai linistit. Si atunci mi-as gasi mai usor si o nevasta, si citiva prieteni de incredere. Alta viata. Dar vreau, orice ar fi, liniste, nu-mi trebuie atacuri agresive din exterior, din vreun fel, clar. Totul e sa am suficienta energie psihica, adica aia care mi-a fost secata de tot felul de chestii la care nici nu vreau sa ma gindesc, in care, ce sa vezi, oamenii au fost de vina. Aici e secretul, sa-ti gasesti oamenii tai, si sa ramii in zona lor, cautind sa eviti chestiile nocive, care vin de la tot felul de mizerabili. Chestia asta ia timp, si cautarile te consuma psihic, mai ales ca-s multi smecheri care sint foarte buni la a pretinde ce nu sint. E mult de facut, sint constient, si o sa incep sa ma agit, ca sifonul (sau ca sampania, cum zice V). Reusite vin, cred, imi trebuie rabdare, si tutun, si poate un vin fortified, pentru detasare de concret, si intro-bagare in concept. Discutiile astea legate de stiintza ma relaxeaza, si ma fac mai optimist. Mergem inainte, nene, si vedem pe traseu cite avem de rezolvat, ca astea fac viata interesanta.

No comments:

Post a Comment