Saturday, April 29, 2023

O poveste posibila

 E un ceva care iti ramine in minte, de la ultima experientza. Ceva care exista, si ramine, si pluteste prin aer, si te urmareste. Ceva care pare ca te cauta, ca sa-tzi aminteasca un fel de ceva anume, nedefinit. Un cintec, un refren, citeva armonii, sau citeva fragmente de amitiri, ori siajul unui vis visat care se re-traieste in loop. Si tu ramii la toate, ca un fel de martor. Lucrurile se reinviie si isi traiesc parca, prin tine, viatza lor proprie. Cine stie ce, si de ce se intimpla. Are, probabil vreo semnificatzie. Probabil se lipesc de ce simtzi atunci, sau poate e un rezultat al vreunor ginduri si trairi. Sau al unor neimpliniri, sau mici obsesii, legate de unele reusite, sau nereusite. In ultimul timp imi cinta in cap The Way We Were. O fi pentru ca am regrete, ca am imbatrinit? Sau ca melodia imi spune ceva? Sau poate ca am inceput sa ma gindesc la un fel de trecut care s-a intimplat, si, care, ar fi trebuit sa fie altfel? Sau poate e, doar pentru ca in cintec e o sinteza de trairi pe care mi le doresc, ca sa fie acum, si aici, ca sa imi protejeze mintea prin fericiri de care sa-mi amintesc? Habar n-am. Dar momentul e viu, si adevarat. Si melodia e ca un fel de traire din trecut, care poate deveni de viitor. Ea, simpla, asa cum e. Si poate ar trebui doar sa o ascult, si sa uit. Poate mintea mea are nevoie doar de liniste, si de frumos. Sa las totul sa se duca, si sa ramina aici doar ce merita. Tot ce e mai simplu si mai adevarat, din lumea asta complicata, si obositoare. Asa, ca atunci cind esti cu partenera, si spui ce simtzi, fara sa ai vreo frica de vreo interpretare ciudata. Pentru ca stii ca mintea ei e doar pentru o deschidere spre tot ce e frumosul tau, partea aceea din tine pe care i-o aratzi doar ei. Si pentru ca stii ca ea vrea asta. In aceeasi masura in care si tu vrei sa-i vezi partea aceea de frumos care itzi e spusa doar pentru tine. Ca sa stii, si ca simtzi ca, in spirit, esti intr-o uniune cu acel alt suflet, care doar pe tine te intzelege cel mai bine. Care ar face, ca om, orice, ca sa-tzi fie bine, asa, cum, si tu, ai face. Ca intr-o poveste posibila. Cu doi, care se descopera pe ei, asa cum cauta sa descopere eternitatzile de care apartzin.

No comments:

Post a Comment