Saturday, April 29, 2023

De dincolo

 Esti ce esti, si ce erai. In acelasi timp. Fara sa-ti dai seama. Esti un om ca o varianta de om, construita de trecutul si experientzele tale. Tu, ca o entitate, care se priveste in oglinda in felul tau. Si care poate privi, la fel, si dincolo de oglinda. Asa, ca tine, cu tot. Ca un om, care se poate vedea de dinafara, simplu, si frumos, asa ca pe cineva pe care-l chiar iubeste. Si cu care poate comunica direct, ca cu un iubit. Caruia ii poate spune, simplu, orice. Fara sa se complice. Ca unui om care ii seamana. O conshtiintza identica. O varianta a unui acelasi eu, care a trait, si suferit aceleashi. Sintem identici in ce traim. Si ne adunam in aceleasi motive. Dar ne cautam unii pe altzii in cautari care sa ne faca sa nu mai stim daca acele compatibilitatzi ne sint conforme. Ne privim, si ne intrebam, iar, daca, dincolo de noi, mai exista ceva. Asa, ca sa fie, si ca sa promita. Pentru ca stim, ca, de la inceput, totul e atit de nestiut, si ca asta va ramine. Ca o varianta de nimic. Din uriasul nimic care ne e asa de apropiat. Eu, unul, sint constient de lumi, si cred ca si tu. Am un timp care mi-a vorbit, in felul lui. Tu ai variantele tale de posibilitatzi, pe care le-ai vazut, asa ca anticipate.Si tu ai si drumuri promise, de care mi-ai vorbit. Stiu ca orice e posibil. Si ca a existat ceva, care se mai poate intoarce, din ce a fost. Pentru ca sint armonii care au existat. Si totul a fost atit de real. Ce e, inca, habar n-am. Viatza itzi plimba zimbetele prin tot felul de teritorii. In care exista tot felul de alte zimbete. Ale unor altor personaje. Cu care, te potzi, cindva, imprieteni. Oameni care vin spre tine, de dincolo de timp. Oameni care sa-mi semene, sau care sa-tzi semene. Pentru ca, ei, cu ce sint itzi sugereaza povesti in care te potzi regasi. Oamenii astia seamana cu ceva cunoscut. Pentru ca sint ca noi. Sau asa par. Nu stiu. Mi s-a intimplat tot timpul, identic. Ca cineva sa-mi ia locul, si sa pretinda. A fost comic. Mi s-a parut ridicol, dar a parut credibil. Si, daca cineva a crezut asa ceva, foarte bine. Asta a fost dincolo de mine. 

No comments:

Post a Comment