Tuesday, May 23, 2017

Roger Moore Bond si ceilalti

Tocmai ce am aflat ca Sir Roger Moore a plecat intr-o alta lume, care nu stiu, si nu stim daca e mai buna, sau poate ca nu exista aceasta lume, poate e doar una in care credem noi cei muritori, pentru ca ne da o sperantza..Si am aflat asta cu o uriasa intristare, pentru ca in weekend am revazut multe filme cu James Bond mai vechi, si mi-a revenit curajul, de ce sa nu recunosc..Am retrait toate aventurile alea ca si cind as fi fost parte si eu din toate conspiratiile alea pe care le-am vrut inteligent sfarimate..Bond mi-a dat energie buna si utila, si m-a invatat sa continui sa fac tot ce pot ca sa reusesc ceva in lumea asta foarte-foarte violenta si capabila sa te anihileze, pe tine, un om ca toti ceilalti..Nu sint impatimit al filmelor de actiune, sau al altor feluri de filme, dar ma uit la ele cind simt ca nimic altceva nu ma ajuta..In "For your eyes only" un tip bine pus la punct, contrabandist ii spune lui Bond ca il place ca are curaj..Asta cred ca vad si eu la el, curajul, si energia lui incredibila cu care se arunca in niste situatii aproape fara iesire..Si e o chestie care i se repeta lui, asa cum am simtit ca mi se repeta si mie in viata: cind am probleme imi apar si altele pe deasupra, continuu, ca la balamuc, si trebuie sa invat in viteza sa gasesc solutii, ca apoi sa nu mai am probleme deloc si sa imi vina avantaje; si toate fara ca sa am cea mai mica idee cind vor veni unele sau altele..E dilie viata asta, din punctul asta de vedere, ca te pocneste cu tot felul de variante de toate felurile..Ce e de invatat de la Bond e calmul, echilibrul, si luciditatea, care i se reproseaza de multe ori de Bond girls, ca e singur, si neinteles, iar el raspunde ca asta il tine pe el in viata, cind toate imprejur se prabusesc..Si asta e lucrul pe care ar trebui sa-l invatam si noi, de la el, dincolo de toate..Am trecut si eu prin situatii limita, ca oricine, si am invatat ca doar eu sint acela care poate iesi din ele daca stiu sa-mi gestionez resursele pe care le am..Dar calmul e cel mai important..Si mintea cea de pe urma, daca exista asa concept, adica experientza aplicata..
Cu Bond ma simt prieten, chiar daca sintem ffffff orgoliosi amindoi, dar el e cel care stie multe, si care ma poate ajuta uneori cind sint deprimat cu doar o privire in care vad sigurantza si capacitate de a reusi..Aia ma remonteaza enorm, pentru ca imi da energia lui, aceea care l-a ajutat pe el sa iasa din tot felul de situatii cvasi-imposibile..Bond e omul care stie, vede, si simte, si are o intuitzie care depaseste orice..Si el iti este prieten stabil, si-ti va fi tot timpul cit tu vei cauta sa depasesti situatii grele din viata, asa ca el..
Sir Roger Moore a fost Bond timp de 7 filme, un tip elegant, frumos, stilat, cu un umor englezesc livrat calm si sigur pe el..A murit la 89 de ani..Si Sean Connery e batrin, si curind vom afla ca si el va fi parasit lumea asta a noastra..Amindoi au fost bogati, au avut success, au avut o alta viata..
Well, asta e viata, toti vom muri cindva..Totul e sa nu cedam pina atunci, deloc..Si sa o facem constienti de tot ce exista..

No comments:

Post a Comment